bcsocsan Creative Commons License 2002.04.04 0 0 1827
GeryV8!

Az autót a Széchenyi utcában mutatták meg az Europark mögött, ez valahol az Ady E. útból nyílik - szerintem az a a XIX. kerületben van.

Mindenki!

A W124-es 6 hengeres motoroknál én a következő teszteredményekre emlékszem:

- a 300CE 12 szelepes 185LE-s motorja eleinte sokat fogyasztott, de a gyártás utolsó éveire a fogyasztást is csökkentették és az egyik leg megbízhatóbb motorrá vált.

- a 300CE-24V a tesztek során annak idején nem volt annyira meggyőző. Persze erősebb volt, mint az előd motor, de ezt a többletteljesítményt csak a motor Mercedes-hez kevéssé illő(vagy szokott) túlpörgetéssel és erős kihúzatással lehetett realizálni. Rengeteg ilyen fut kockás belsejű Sportline kivitelben, kézi váltóval. Szóval bírálták az elegáns kasznihoz nem illő, inkább BMW-s stílusú motorkarakterisztikát. Nem is sokáig gyártották ezt a változatot, mert az új technika egy régi konstrukcióra illesztve sok apró, inkább bosszantó, minthogy költséges hibát hozott elő. Meg aztán ez úgyis csak egy átmenetet biztosított az előző jóból egy újabb jóba.

- a 320CE viszont, ami egy új konstrukciójú motornak számított, s már a 24 szelepes technikát is megkapta - párhuzamosan a szintén sokat dícsért 220CE(150LE)- vel együtt, szinte mindenki tetszését elnyerte teljesítményben, az automata váltóval való harmonikus összjáték miatt és a fogyasztás csökkentése terén is. Megbízhatósága is sokkal jobb lett, mint az elődének. Nem is csodálkozom, hogy 2000 Euro-val többe is kerülhet. Én ennyit bele is fektetnék, persze ha volna annyi pénzem. De lehet, hogy a 220CE-ben is gondolkodnék, habár azokat mindíg többre tartják az eladók, mint amennyit érnek(mindíg az alacsony fogyasztással érvelnek).

Ezzel nem azt mondom, hogy ha tehetném, nem vennék 300CE-24V-t, de biztos hogy az összes motorvariánssal mennék a döntésem előtt egy próbakört.

Előzmény: GeryV8 (1824)