Trebitsch Creative Commons License 2002.04.02 0 0 276
Hát: legfontosabb a friss és jó olaj, lehetőleg gyári olajszűrővel együtt és időben, de méginkább _rendszeresen_ és akár idő előtt cserélve. Elterjedt tévhit, hogy "úgyis mindig utánatöltök, mer eszi, úgyhogy ráér később is cserélni". Nagyon nem igaz! Pont azok a káros lerakódások, olajsár egyebek maradnak benn, amiknek nem kéne. (A sokat emlegetett hidrotőkék is erre szoktak rámenni.)
Ezek az adalékok az olaj melegen felhígulását csökkentik leginkább, tehát főleg akkor fog használni a dolog, ha észrevehető különbség van városi és országúti használat között olajfogyasztásban. Nagy tempónál persze mindegyik motor (amelyik egyáltalán) több olajat fogyaszt, mint városban - de adalékolva azért kevésbé.
Előzmény: BLASIUS (275)