Trebitsch Creative Commons License 2002.04.01 0 0 271
Hali!

Dízeleknél a szelepszárszimmering miatti olajpusztítás "nem jellemző". A benzinesek a szívószelep nyakánál szippantják be az olajat, részterhelésnél, amikor a fojtószelep (részbeni)zárása miatt érdemleges vákuum van a szívótorokban - és a szelepvezető már kopott egy kicsit, a szimmering meg fáradt.
Dízelben meg ugye nem annyira van vákuum. :)
Azaz leginkább kopott olajlehúzó/olajáteresztő gyűrűre tippelek.
Ámbár... azt az olajat mindenképp érdemes időben és jó minőségűre cserélni; ha teszel hozzá egy kis olajadalékot is (STP, Wynn's) az általában használ az ügynek. Kis szerencsével lemegy a motorolaj-fogyasztás 2-3 deci/1000 km-re, azt meg ott egye a fene. Egy próbát mindenképp megér, pláne ha úgyis esedékes a csere.

Előzmény: BLASIUS (270)