Igen az az én motorom (http://ural.hu/motorshow.php?id=MZ_M62
). Az Ural valóban BMW másolat, a legelső Uralokat még IMZ M72,(Irbit Moto Zavod-ciril betűkkel kéne írni), néven kezdték gyártani, ezek a BMW R71 másolatai voltak. Tizedmiliméter pontossággal megegyezik minden motor alkatrész mérete, csak százdmiliméterben vannak eltérések, és anyagminőségben. Nem hibáztak az oroszok, a háború végén a BMW motorgyár teljes felszerelését vonatra rakták és Irbit-be vitték, amíg nem koptak el teljesen a szerszámgépek, addig a BMW gyártósorával gyártották az Uralokat, ez a tuti másolat! Később elkezdtek fejleszteni, de nagyon lassan ment a dolog, a kezdeti IMZ M72-es szériát követte az IMZ M72M-es széria, ezen már voltak különbségek a BMW R71-hez képest, de csak a kerekeken és a vázon, a motor változatlan maradt!
Visszatérve Carlosamígó kérdésére, mivel a mintául szolgáló BMW R71 1936-os német tervezés, ez háború előtti, ezeken még nem volt hajtva az oldalkocsi kereke, és fékezve sem, az oroszok sem raktak rá hajtást és féket. A háborúra a németek a BMW R12-est és a sokat emlegetett BMW R75-öst fejlesztették. Az R12-es még szintén háború előtti típus, nincs hajtva és fékezve az oldalkocsi. Az R75-ös már teljesen a háborús igénybevételre volt tervezve, német precizítással, iskolát teremtettek vele a németek. Hajtott volt az oldalkocsi kereke, differenciálmű továbbította a hajtást a hátsó keréktől, kapcsolható differenciálzár volt rajta. A hátsó kerék és az oldalkocsi kereke olajos fékkel volt ellátva, a lábfék működtette mindkettőt. Ezen a típuson jelent meg a HÁTRAMENETI fokozat! Kapcsolható felező volt a váltón, minden sebességre, 4 előre, 1 hátra, + minden sebességet lehetett felezni! Ez a kor egyik technikai csúcsa volt, nem véletlenül működnek a mai napig ezek a motorok. Ezzel szemben az Uralnál már voltak problémák, melyek általában a rosszab anyagminőségből és a tömegtermelésből adódtak. A másik probléma az Uralnál, hogy nem dokumentáltak szinte semmit, homály fedi az egész gyártási történetet, a németek szerencsére ebben is precízek voltak, és hozzáférhető a BMW motorok története. Hát ennyi "röviden".
Csőváz