alejandro_magno Creative Commons License 1999.03.11 0 0 263
marvin

1. A Ferrarinak korlatlan a koltsegvetese, a McLarennenk "csak" nagyon magas. Gyakorlatilag e ket csapat elott nincsenek penzugyi akadalyok az F1-ben.

2. Adrian Newey ugy '88 korul tunt fel a Leyton-House March tervezojekent. Annak idejen az o autoi voltak messze a leggyonyorubbek es egyedul Capelli volt az az egyikkel aki abban az evben tartosan a McLarenek elott tudott maradni. O is csak egyetlen versenyen egy ideig ... Newey kocsijai sokszor gyorsabbak voltak, mint a szinten Judd motorral szerelt Williamsek Nigel Mansellel ... Azutan Mauro Ilien (ma Mercedes-Benz) motorjai kore rajzolt szep kasznikat, de akkor meg az Ilmor motorok nem voltak vmi megbizhatoak. Nehany ev mulva Newey mar a Williamset erositette, azonban csalodott, mert Patrick Head - leven a csapat reszvenyei felenek a tulajdonosa - muszaki igazgatokent elnyomta ot. A siker azonban feledtette egy darabig a gondokat. De tavalyelott betelt a pohar - kozrejatszott persze a Williams leszallo aganak kezdete is - es Newey engedett az akkor mar Mercis motortervezo baratja hivasanak. Most ujra Ilien motor kore rajzol autot, csak nem Leyton House-Ilmornak hivjak a gepet, hanem McLaren-Mercedesnek. Mivel most joval tobb a zseton, igy a siker is nagyobb ...
Patrick Head viszont vmikor '77-ben csatlakozott az akkor koldusszegeny - egy evvel korabbi "levetett" March autoval es fizetopilotaval szerencsetlenkedo - Williams Grand Prix Engineeringhez. Williamsnek elege volt a nagy nevekbol es a fiatal mernok kezebe adta az araboktol frissen szerzett olajpenzt. (Valoszinuleg azert valasztott olajorszagot szponzornak, mivel volt olyan verseny, amikor uzemanyagot kellett kolcsonkernie, hogy a csapat hazautazzon ...) Patrick Head azutan szenzaciosan jo alvazakat produkalt '78-83-ig, majd '85-87-ben is. Aztan kivalo autok keszultek meg Renault motorral is a kilencvenes evek elejen es kozepen, de Patrick kozben egyre inkabb csak dirigalt ... Eloszor tavaly kapott eszbe, amikor tavasszal az auto egesz hatso traktusat at kellett tervezni, mert a csapat kinosan szereny erdemenyeket produkalt...
A Williams SZVSZ nagy + meglepeteseket '78-ban, '82-ben, '86-ban, '92-ben, '96-ban produkalt. 2000-ben, vagy 2002-ben jon a kovetkezo!
Neweyt nem hiszem, hogy meg tudtak volna tartani, hiszen szamara tobbet er az, hogy szabad kezet kap az auto tervezesenel, mint nehany szazezer dollar. Ugyanezert nem fog pl. a Ferrarihoz szerzodni, amig ott van Brown ...

3. Hajra!

+1 A McLaren International csapatnal mindig egyenloek voltak a versenyzok (volt is belole probelma) csak '97-ben elejen Hakkinen volt "meg egyenlobb", tavaly ev elejen meg Coulthard, mindig az elozo evi eredmenyek alapjan. Persze ez maganvelemeny...

Kopasz

A Benetton akkor valasztotta a Fordot, amikor az a padlon volt: '86-ban olyan rosszul mentek, hogy a Haas-Lola-Ford csapat csodbe ment, Jones es Tambay, a ket pilota pedig tobbe nem kapott szerzodest. Utana egymas kolcsonos motivalasaval, John Barnard fotervezovel, Nelson Piquettel es Michael Schumacherrel jutottak a szupercsapatok koze. Azutan a csucson hagytak ott a Fordot a Renault kedveert. Ezt eddig nem bantak meg, meg a Supertec-ke vedlett Renault is van olyan eros, mint a legujabb Cosworth dizjanu Ford motor.

SzaKing

Rubens Rulez!

Emlekszel a '93-as donningtoni versenyre, amikor Senna es Barrichello leiskolazta a mezonyt a szakado esoben?

Wolverine

Akkor szeressuk a Minardit! :-)
Egy kis teszteles ebben az ot hetben is lesz azert ...
Herbertet egyebkent szeretem ezert voltam vele iyen szigoru. Amikor a '89-es husveti versenyen elete elso futaman negyedik lett, hat besoroltam a nagyok koze. Azutan szurkoltam neki, hogy gyogyuljon meg, kesobb, hogy kapjon normalis autot, azutan meg, hogy gyozze mar le a csapattarsat, MSch-t. Igazabol le kellett volna ot a Williamsnek, vagy a McLarennek szerzodtetnie. Nem hiszem, hogy lassubb lene, mint Hakkinen. Az idei ev eddig nem vmi jol alakult szamara, de meg megtaltosodhat, foleg, ha a motorja birja...

X polgártárs

Most akkor spanyolok, vagy katalanok ezek a torreadorok?
Azert en nem fogadok de la Rosa vilagbajnoksagara, legalabbis az iden nem ....

quick

A McLaren meg lehet tartosabb is, de folytatodhat a pecsorozatuk is ...
A Ferrarikat meg MSch a versenyre egesz jol belotte.
Az edzesen azert tobbet kockaztatnak a pilotak es a tankok uressege miatt konnyu autok nem fekszik rendesen az utat.