"2000. január 1-je után Magyarországon emisszió és zaj szempontjából forgalomba helyezhető:
EMISSZIÓ:
- 83.02B és 83.02C ENSZ-EGB vagy 70/220/EGK*93/59/EGK előírások követelményeinek megfelelő járművek.
- Egyenértékűség elfogadására alkalmas további dokumentumok:
1. 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget és 6 fő szállítható személyt meg nem haladó szgk. esetében:
1992 július 1-jét követő gyártás vagy 1993.január 1-jét követő forgalomba bocsátás valamely EU tagországban
USA forgalomba bocsátás 1987-től
Ausztriai forgalomba bocsátás 1991-től
Svájci forgalomba bocsátás 1988-tól
Svédországi forgalomba bocsátás 1992-től"
Eddig ugye nincs is semmi baj, a ZAJ azonban más tészta:
"ZAJ:
- 51.02 ENSZ-EGB előírás követelményeinek megfelelő járművek
Személygépkocsi
74 dB(A)
Személygépkocsi közvetlen befecskendezésű Dizel motorral szerelve
75 dB(A)
- Zajkibocsátási jóváhagyással nem rendelkező járművek esetén a Közlekedési Főfelügyelet akkor engedélyezheti a jármű forgalomba helyezését, ha az ENSZ-EGB előírás szerint elvégzett vizsgálat eredménye alapján a jármű környezetvédelmi tulajdonságai megfelelőek."
A külföldi forgalmiban benne van a zajszint. Ezek szerint, ha 74 ill. 75 dB alatt van, jöhet a járgány!
Zolcsa