Teljesen új építés fórum látogatóként üdvözlök mindenkit! Tegnap este tévedtem ide és mielőtt érdemben visszaolvastam volna a témákban, találtam meg a téglát. Mivel a tervezőmmel épp a második beszélgetésen vagyunk túl, a kezdeti "kockáspapíros" fázisnál járok, örömmel próbáltam ki a progit. Az első tapasztalatokat még hajnalban elsírtam HGPL-nek. Ma visszaolvastam az összes előzményt és ennek tükrében újra írtam a tapasztalataimról. HGPL engedelmével ezekből ollózok ide néhányat.Egész éjszaka nyomtam az adatokat a gépbe, de 3-körül úgy gondoltam elteszem magam. Készítettem egy mentést, de amikor be akartam hívni, a "List index out of bounds (11)" üzenetet küldte és nem találtam az adataim. Nekem durván három részre tagozódik a ház, egy garázsra, egy alápincézett lakótérre és egy tetőteres lakótérre. Ezeknek a szintadatait vittem fel először, jócskán bővítve, átnevezve az alap szinteket. A visszatöltésnél nem nyomtalanul vesztek el az adataim, de eltünt az összes utólag létrehozott és átnevezett szint és csak a maradék alap öt szint értékei sejtetik, hogy ez egy visszatöltött változat. A nagyobb gond inkább, hogy se üresen megnyitott, se visszatöltött változatnál nem enged új típusfalat létrehozni, a "is not a valid floating point value" hibaüzenetet küldi és vége. Ennyit a hibáról. A másik gondom a 3d-s mozgatással volt. Egyszer úgy elkeveredtem a háztól, hogy néhány pixelnyi vörös pöttyhöz kb 5km-nyit "gyalogoltam" mire kezdtem rájönni hogy az amit keresek. Alapvetően én nem a házat mozgatnám, hanem én mozognék a ház körül. (életszerűbb, mégse egy kézben tartott tárgy hanem egy nagy stabil tömeg). Az én javaslatom mozgatásra:
A közeledést-távolodást nem keverném a körüljárás funkciókkal, így kevesebbszer tévedne ki a ház a látómezőből (mennék el mellette világgá).
Szerintem a legfontosabb a körbenézés, (jelenleg billentés, forgatás)
jobb g.+előre = fölé megyek (a tárgyra tekintve)
jobb g.+hátra = alá megyek
jobb g.+jobbra = jobbról kerülöm(a tárgyra tekintve)
jobb g.+balra = balról kerülöm
A speciális távolodások (a szem a horizonton)
bal g.+előre = emelkedés
bal g.+hátra = süllyedés
bal g.+jobbra = jobbra oldalazok
bal g.+balra = balra oldalazok
Látszólag fontos a "mezei" közeledés-távolodás (gyakorlatilag a képkivágás), de ha egyszer az adott néznivalóra beállítottam, kitöltöttem a képet (akár közeli részlettel is), már csak a körbenézés érdekel, nem tartom célszerűnek hogy légyként röpködjek a ház körül akarva-akaratlan
bal g.+ alt +előre = közelebb megyek
bal g.+ alt +hátra = távolabb megyek
bal g.+ alt +jobbra = jobbra fordulok a tengelyem körül, (a belső térben való mozgásnál elengedhetetlen)
bal g.+ alt +balra = balra fordulok a tengelyem körül
Mivel nem egy állandó mozgást igénylő labirintusjáték, nem gond ha egy nagyobb távolságot több fogásból lehet csak teljesíteni az egérrel.
Amit én kihagynék:
Jobbra-balra billentés. Vízszintes látószögnél nem látom értelmét, egyszerűbb a fejemet elfordítani a monitor előtt. Egy magasabb rálátásnál olyan mintha egy jobbra-balra kanyarodó repülőből-, alulnézetnél egy jobbra-balra kanyarodó metróból nézném áttetsző földön keresztül. Minek ?
Egyébként a tervezőm géppel tervez, nem is célom helyette dolgozni és a kemény szakmai kritikák ellenében én tömegalakításhoz, előzetes próbágatáshoz tökéletesnek tartom, a hibái ellenére a programot. (ha igaz a hír, újjabb javítás tölthető le)
Üdv. mindenkinek: turesz