sansalvador Creative Commons License 2002.01.30 0 0 51
Sziasztok!

MagicZ!

Pont beletrafáltál a közepébe!:-) Van olyan barátom akinek új Hondája, egy 2.0-ás Streamje van. Előtte is Hondája volt, egy VTI Civic. Meg persze akadnak még sokan mások is. Ha hiszed, ha nem, én pont ezek miatt az autók miatt árbándultam ki a japán autókból. Pedig előtte semmi bajom nem volt velük. Azt mondod etalon? Hát ez túl savanyú etalon szerintem. Maximálisan egyet tudok érteni az Utolsó Európaival, ugyanis ezek az autók túlságosan drágák ahhoz, amit nyújtani tudnak. Tudom a vám. De remélem ez a vám soha nem szűnik meg és örökké bünteti majd ezeket a világon inkább csak olcsó tömegcikként ismert autókat.
Tudod sokat gondolkodtam már azon is, hogy vajon miért van az, hogy a japán autókat sokan és sok helyen annyira gyűlölik, hogy képesek egy-egy autós találkozón szétverni, megtaposni ezeket az autókat. Vagy, hogy miért találni a neten sok-sok olyan oldalt pl shitonhonda.com, anti-rice.com, stb, stb, ahol megannyi nevetséges fotót, irást találni megalázó pozicióban ezekről a kocsikról? Vajon miért van ez? Véletlen? Miért nem találni más márkákról hasonló lapokat, oldalakat? Én gondolom miért:
mert ezek az autók magát az AUTÓ fogalmát, mint olyat tapossák a porba. Az egyik ismerősöm szokta volt mondani: "tudod az Autót Európában találták fel, a japánok meg ezt is lemásolták, mint mindent." Lemásolták és ezzel olcsó, személytelen, jellegtelen és érzéktelen tömegcikké tették a legjavát, ahol eltűnik az egyéniség, a forma, a tradició jelentősége és fejet hajt a végtelen egyszerűség előtt és beáll a japán módra vett fejetlen katonasorba. Ez szomorú.
De visszatérve az általad emlitett "etalon"-okra. Nos tudom én, hogy ezek az autók Japánban olcsó-pici pénzbe kerülnek, de akkor amikor már Európában kerülnek gyártásra (pont a bünti vám miatt) akkor adják is annyiért, amennyit érnek valójában, vagyis kb mint Japánban. A múltkor olvastam, hogy egy itthon 10 M Ft közeli áron árult Lexus 200-as Japánban csak 4,5 M Ft-ba kerül. Itt a lényeg. Ha nálunk is annyiba kerülne, elfogadnám és azt mondanám rendben. Olcsó, tulajdonképpen (pici túlzással) presztizs és tradiciók nélküli, névtelen autó (mégha Lexus is), passzol az ár, és igy még az igénytelen kemény műanyag burkolatokat is elfogadom. De akkor sem vennék soha ilyet. Mert hiába a precizség, a mm pontos összerakás, a megbizhatóság, ha nincs forma, név és nincs lelke az autónak, mert ugyanolyan, mint egy bármilyen japán elektronikus tömegárú. Jellegtelen. Vedd meg, használd és dobd el mert már itt is a következő, amit megint meg kell venned. Persze tudom én, hogy sokaknak ez nem számit és nem érdekli őket, csak akkor próbálják meg elfogadni ezt az oldalt is és ne háborodjanak fel, amikor weboldalak és megpecsételt kifejezések (fűnyirómotor, rizskályha, stb) hangzanak el más olyan emberek szájából, akik a tradicionális autógyártást részesitik előnyben a tömegáruval szemben.
Tudod vezettem már új Civicet, ezzel a borzalmasan kinéző váltójával a műszerfalon, ismerem a Civic alapjaira épülő Stream-et, de engem nem fogott meg semmi. Egyszerűség a köbön. Egyszerűen nem tudom elfogadni, hogy pl a barátom Stream-je 7.2 M Ft-ért a 2 literes motoron, automata sebváltón, az extrának már régen nem számitó centrálzár, elektromos ablakemelőn és tekerős klimán kivül semmit, de még egy nyamvadt audiót sem tartalmaz. Egyszerűen semmit. A formatervet már nem is emlitem. De emlitem az elálló műszerfalat az A oszloptól, a hegesztési nyomot az ajtók keretén amire csak ráfestettek, a combközépig érő kicsi és kénylemetlen üléslapokat, a randa fejtámlákat, a csak egy irányban állitható kormányt(!) és ezzel a rossz vezetési poziciót, a kemény műanyagokat és megannyi le és megspórólt megoldást és a még csak nem is rendelhető opciókat, amiket egy európai gyártó már alapban az autóiban tud szinte fele áron, de mindenképpen jóval olcsóbban. Ez megvezetés. Ezen kivül azt kell mondjam, hogy a japán motorikus előny már a múlté, ez többé nem érv már. A megbizhatóság pedig..., nos az még megmaradt. Legalább had legyen valami, ami ezt a vevőkört is megnyugtatja arra a 3 évre, amire veszi az autót. És amire én is veszem.:-))) Azaz nem látom az előnyt, de mindegy! Mert egyszer a japánhoz is hozzá kell nyúlni, de akkor nagyon. Kb akkor, amikor egy más márkához, de akkor olyan pénzbe kerül, hogy azt sokan nem teszik zsebre. De fő a megbizhatóság!:-)

Nos ez az én véleményem volt, biztosan vagyunk páran akik egyetértünk. Megbántani senkit nem áll szándékomban, ezért akinek nem inge ne vegye magára.
Én soha nem szoktam a földig megalázni egy autót, ocsmány kifejezések felhasználásával sem. De főleg japánautó pártiakkal volt pár vitám itt az Indexen jópárszor, akik viszont nem kerülték a mocskolódást a nem japán (pl francia) autókra. Ez persze őket minősiti. A feltett kérdésekre, miszerint mire alapozzák bizonyos (gyenge lábakon álló) állitásaikat, még egyik sem tudott feleni ésszerűen. A válasz minden esetben a megbizhatóság volt. Ez nekem nem érv, ezért próbáltam hosszan, de talán érthetően leirni a szemmel és kézzel vett tapasztalataimat.

Üdv:

San