morvaiz Creative Commons License 2002.01.30 0 0 42
sansalvador

Köszönöm az elismerést.
Szin: hát kideriváltuk a feleségemmel,hogy sötét külsö világos belsö ami szerintünk illik az autóhoz.Tehét fekete lett és ivoli-bör belsövel.

Felszereltság:hát azt hiszem erre teszik ki a pesti piacon, hogy "absz.full-full". Természetesen automata.

A mikor lesz meg-re most nem válaszolnák babonából :-),de már nem kell sokat forgolódnom az ágyamban.

Tesztvezetés:
Kérem a gyengébb idegzetüek (akik ki nem állhatják az ömlengösséget) most lapozzanak. Nem garantállom,hogy tárgyilagos leszek.
Tehát.
Az autó szalonmeleg volt,vagyis fedett helyen állt.Ezt csak azért mondom mert nem volt csont hideg a motor,de elömelegitve sem volt.
A motortér amennyire lehet izléses. Megkérdeztem,szerencsére szerszám nem jár hozzá,csak ami a kerékcseréhez kell.
Mikor beinditottuk már meglepödtem,a hangja. Egy régi diesel Mercink volt sokáig,meg ugye az audi dieselek hagjait ismertem de ez más volt. Természetesen semmi hideg-kopogás,rezonancia és, legalább is a 2.5 TDI-hez képest, a hangaja olyan volt mindha rövidebb uton járt volna a henger, szóval lehelettel finomabb. Ha magamra puffantottam a kissé még nyers ajtót a hangnak esélye nem volt betévedni az utastérbe.
Elöször az anyosülésre kéretöztem,csak izlelgetni akartam az utazást. Bezizzentettem az ülést a kényelmi pozicióba,aztán gyerünk. Kb. 1 km után már dölt a meleg az autóba,pedig a klima ki volt kapcsolva, és allitólag igen jó hatásfokú a motor és kevés a veszteséghö. Bekapcsoltam , beállitottam a höfokot aztán csak az autóra figyeltem. Csak éppen nem volt mire. Hang nuku,bolintás váltásnál legfeljeb ha kérdeztem valamit és helyeselt a dieler. Játszottam kicsit a navival,erre elkezdett franciául reklamálni,hogy rossz irányba megyünk. Aztán montam, hogy most már akkor én is vezetném. Itt megkérdezték, hogy akarom e hogy Ö is velem jöjjön vagy egyedül probálnám inkább(hoppá bizalom,pedig én nekik külföldi vagyok). Persze mondtam hogy jöjjön velem mert közbe kérdezgetnék.
Na tüz ki a pályára.Gyerünk elöször automatába hogy megy. Szinte unalmasan jól. A legbántóbb az volt hogy,érzésem szerint 10 mp-belül, 170-en voltam és meg mindig toltak le a középsö sávból.
190-nél is ugy éztem hogy nem igazán küzd a gép a sebesség legyözésével, és ez sima utazótempó neki. Az ESP-t nem mertem kipróbálni,remélem soha nem is kell. De a vészfékaszisztenst feleésztettem. 150-nél satufék. Auto megállt,a lábamat nem verte az ABS és a vészvillogó felgyulladt.
Innentöl én váltogattam. Akkor mordult rám a motor csak mikor 110-nél nem 4 hanem 2.-ba löktem vissza véletlenül a váltót. Állitólag a nagyon extrém baromságot már nem engedi az elektronika. Az meg nagyon szimpi, hogy lámpánal magátol 1-be teszi nem kell lecsettegni mint a 3 köztes sebességet pl. Mert ugy mondanom sem kell, hogy 50 felett simán 4-gyel lehet közlekedni,persze nem repül.
Esö,lámpaszenzort nem tudtam letesztelni,de a tempomattot folyamatosan indexként ill. helyett használtam.
A kaszni kenyarban sem billeget,erös fékre nem bolintott. Mivel extrém helyzetekbe nem fogom halyszolni a gépet,amiket eddig mutatot az nekem több volt mint elég. És elégedettség töltött el mikor a boardcomputer átlagfogyasztását pislogtam. A computer mindent mutat amit csak akarok, talan csak az ne ma legpraktikusbb, hogy nullázható, mert igy fogom is.Még az kérdéses a navi mennyire gyorsan fog reagálni az eltévedéseimre.Sajan magyarország erre a CD-re nem fért,mert ez még nem a DVD-s verzió.
A belvilágot nem ecsetelem mert ha valakinek tetszik akkor felesleges,ha meg nem akkor minek.
Nekem legnagyobb elismerés az volt mikor elöször megmutattam a feleségemnek,hogy hát ezt az autót gondoltam magunknak, mit szól hozzá. Láttam rajta hogy el sem hiszi, hogy ilyen gyönyörüség a mienk lehet. A belsejétöl meg szinte , na nem is mondom. De szinte be sem mert szállni. Pedig tudta hogy mostanában ezt a tipust kostólgattam.
A külsö formára azt mondják,hogy "öltönyös". Hát én nagyon el tudom ezt képzelni egy farmerral is:






Hát nem szép?
Nem inkább gyönyörü.

Ja ha kiatuztam volna, akkor chiptuning és 156 LE/359 NM-re fel lehet tolni úgy, hogy a fogyasztás nem változik és a gyári garancia is megmarad.
Ez csak elég egy darabig :-)
És ebben a motorban ennyi még biztosan van. A szempont a franciánál a tartosság,megbizhatóság a HDI-nél tehe´t ennyi tartalék tuti van benne. Ha az audi 1.9TDI 90LE-be ami most 130 jár volt(?)
És egy csómo olyan dolog van az autóban amit csak mondjuk hónapok multával tapasztal az ember. Szinte minden sebeséggfüggö és mindent leállitás után x idö elteltével lekapcsol a rendszer. Nem is tudtam, hogy 2 aksi van benne. Vagy pl. fel lehet programozni a távirányitót, hogy elsöre csak a vezetö oldali ajtót nyissa, meg egy csomó finomság, ami még a leirásba sincs benne.
Ja igen szerinte, igen szegényes a kezelési utmutató. Tipikus németes. Remélem jár hozzá valmi bövebb is.
Hazudnék ha az állitanám,hogy a Partikulárszürö(vagy hogy hivják) miatt vettem, de ha már végképp nem tudok mit felhozni az autó javára akkor itt van a környezetvédelem.
Persze a németek erre nem adnak adókedvezmányt, csak valami 100 LE-s wv-re.

Öszintén sajnállom azokat az embereket akki soha nem tudhatják meg milyen érzés az ha egy ilyen autót a magáénak tudhat.

Üdv.

Előzmény: sansalvador (39)