korzo Creative Commons License 2002.01.17 0 0 5570
Namos’márénisbe(le)szólok!

OPEL futómű száksz! Helyesen fejtettétek ki: a 204 Le-s Vectra hátsó futóműve különbözik, hát persze az 4x4-es (ez szerintem elegendő érv). Aztán: a Focus futóműve kategóriájának legjobbja, oszt a még a Ford is bevallotta, hogy bőven sok neki a TS 170 lója (és hol van még az aero közel 300 Nm-étől) Aztán: nem hiába siratják a Honda Fanok az új Civicet, és itt nem a magas építés az elsődleges probléma, hanem a futómű: kettőskeresztlengőkarból mekperszont csináltak, és ez bűn. Továbbá: egy tisztességes sportkocsinak is kettőskeresztlengőkaros futóműve van, mert karaktarisztika szempontjából az a legjobb (és az OG900-nak az van elöl), az összes többi megoldás kompromisszum. Persze itt mondhatnátok, hogy az összes WRC elöl-hátul mekperszonos, de a magyarázat egyszerű: 1. Hasonlísd össze egy utcai autó lengőkarjával, különösen a bekötési terpesztést :o) és ebből következő elfordítási szöget :o))) 2. Lényeges szempont, hogy kettő perc alatt a komplett futóművet ki tudják cserélni. A napjainkban annyira nyomatott többlengőkaros futóművek előnye: 1. Nnnagyon jó marketingfogás az x+1 lengőkar, 2. Kis helyigény mellett viszonylag jól le lehet követni a kettőskereszt karakterisztikáját (de az mindig is sokkal masszívabb).

Biztonság manapság=marketing: (x+1 légzsák) példa: egy buzukiba hiába tesznek légzsákot, attol még a műszerfal átvillan az agyadon, Aztán hiába tesznek bele ABS-t, attól még nem lesz alatta jó fék. Ez a manapság beépített 2-3 csatornás ABS meg eleve megkérdőjelezhető, hiszen a leggyengébben kerék által kifejthető fékerőre szabályoz (elég az egyik keréknek jégre futni oszt’ tsókolom). ESP: alapvetően jó elképzelés, de a megvalósításban vannak kétségeim (nem hiába szívott vele a SAAB annyit, hogy ne tegye tönkre a vezetési élményt). Aztán még ott van a tuning: egy ESP-s autót nincs értelme, mert ugyse hagyja érvényesülni az elért eredményeket (gyári értéknél szabályoz) végül próbálj ki egy ESP-s autót síkjégen, állítólag nagyon érdekes :o))
Ótán: Az hogy a SAAB az életre fejleszt, nem jelenti azt, hogy nem vágnak falhoz egy csomó autót, köztük az elterjedt szabványok szerint is. VISZONT mondj még egy autógyártót a SAABon/VOLVOn kívül, amelyik az életben bekövetkezett eseményeket (is) vizsgálva végzi a fejlesztést…

Namégegykicsi: Én bizony siratom a Jaguárt, mi az hogy elsőkerékhajtás keresztmotorral?! (Bleki ha jövünk haza svédből, ugorjunk már be a Jag-hez is, és ott is rugjunk már szét egy két segget)

És legvégül egy gondolat: hány alkatrészből áll egy OG900 és egy NG900? Ha nincs igen jelentős eltérés, akkor én is beállok a sorba, és tucatautót veszek. (pl.: az új 95-ön a hűtőrács-lökhárító egy darab, míg az én 900-omon ez pontosan 6 azaz hat darab alkatrész, plusz az alsó koptató.

Remélem sikerült tárgyilagosan, pártatlanul, csak gépész szemszögből nézve nyilatkoznom. (és azt nem vettem figyelemre, hogy ma már élettartamra méreteznek, ergo hulljon szét ha teljesítette a 300ezer killométerét...)