BlackStar Creative Commons License 2002.01.16 0 0 5560
Ezzel megint nem ertek egyet (meglepo :-)! Miert van az, hogy akar csak 10 evet attekintve a kompakt kategoriaban az atlagos fekut 45 meterrol 40 meterre csokkent (csak hasbol)?
Esküszöl? A Ladám is kb. ilyent tud, pedig az aztán nem 10 éves kisiskolás (a konstrukció meg főleg nem...)

A Saabrol konkretan nem akarok nyilatkozni, mert az OG900-asokkal csak gyerekkori elmenyeim vannak, de egy astra/golf/akarmi uj generacioja mindig klasszisokkal jobb az elsonel, a lampajuktol kezdve a futomuvukon at a fekeikig.
No igen... Meg arra gondolj, ohgy a IIIas Golf, a világegyetem (ide értve az ítiket meg a wázzápos sörbolygólakókat :)) ) legsemmilyenebb autója volt... Azzal a VW csak belesimította a Golfját a kor szürke színvonalába... Meg aztán a 4 golf között van egyenként vagy 7-8 év... (mikor is? Az első Golf olyan '7x, a 2. olyan '83, a 3. olyan '90, a 4. meg '98) Volt is ám 8 év különbség kb. egyenként közöttük... Idejük, az vót... :))

Aha, mert beulsz, aztan "Je, de csendes, meg de kenyelmes". De egy kanyart a Mondeoval gyorsabban bevehetsz es gyorsabban meg is allsz vele.
Azért ez sem biztos... Egy 15 éves S klassze meg a Mondeó... Biztos ez?

Arrol nem is beszelve, hogy a Mondeo tervezesekor mar izzadtak a processzorok, olyan frankon tervezett gyurodese is van, a 20 eves Mercit meg meg annak a betontombnek toltak neki, amit Barenyi bacsi alapozott.
Eredmény szempontjából számít? Elhiszed nekem, hogy a 40 éves KrAZ is produkál ilyen jót? :))
(há, ma de vitatkozós kedvem van... :)) )

Aha, vannak rugok es lengescsillapitok, az egeszet megfogjuk lengokarokkal meg rudakkal, minden csatlakozashoz odabiggyesztunk par szilentet es kesz. Arrol feledkezel meg, hogy 30 eve meg nem kellett ilyen igenybevetelre meretezni a futomuvet, azota nott a kocsik vegsebessege, egyaltalan felertekelodott a balesetek jelentossege stb.
Arról feledkezel meg, hogy 30 éve az örökkévalóságnak tervezték az autókat, manapság meg 3 évre, amíg lejár a garancia, és megjelenik az új széria...

Az biztos, de ez meg a CPU agyu tervezok elotti korszak.
És? A mai napig az élvonalban van, papíronszámolás ide vagy oda...

Azt is tudom, hogy a Saabot az eletre es nem torestesztre mereteztek, bar az ujabbakrol mar nem vagyok meggyozve (ki bizonyithatja pl. hogy a 95 tervezesenel nem volt e a mernokoknek szolo utasitas labjegyzeteben, hogy egy par EuNcap tesztet is csinaljanak meg vele eles bevetes elott?
Kb. 1000 darab 9-5-öst törtek össze a tesztelők...
Érted... Ez a SAAB szekszepilje, amitől egy autószmepontból impotens elhízott bankár / menő ügyvéd / jól kereső bróker e mellett az autó mellett dönt. A GM sem engedheti meg magának, mert a Ford nagyon nyomja ám a Volvót (meghjegyzés: tanulhatnánk a svédektől, nagyon nyomják ám a saját dolgaikat, náluk pl. a Danonénak egyszer merülne fel a győris ügye, nagyon gyorsan mehetnének onnan a p*csába... :(( És nálunk miliárd ilyen vérszopó van :(( )

Akkor elarulom: volt egy kis bukta. A divatta lett betonfalnak tolast az NG900-as nem honoralta, kapott ket szereny csillagot...
No igen, köszönhető a GM féle agyament spórlásnak, mert aszittik, hogy majd az imidzs eladja az ótót. Pedig a helyes válasz az, hogy a SAAb rajongók, meg általában a svédek nagyon csúnyán beszóltak, és a GM rájött, hogy nagy-nagy koppanás lesz a dologból, gyorsan kirúgta a cég éléről azt a sóher amerikai majmot (immunis vagyok a nevére, nem tudom, ha érdekel valakit, utánanézek :)) ), és még 1 környi fejcere után jött az Agusszon, aki most is van... És a SAAB megint felfele ível....
... ha csak az a két javíthatatlan balf*sz el nem rotja teljesen... :(((

Aztan hogy-hogy nem a facelift
Nana! Csak ne legyél Palovecz! :))
az nem egy fészlift volt, hanem egy alapos áttervezés... (1100 ponton kb.) Méghogy fészlift... szinte mindent kicseréltek benne, ami nem svéd...
Kasztni maradt, belső többé-kevésbé maradt... És a kasztni kapott fészliftet...

utan a 93 mar felzarkozott es 4 csillagos lett. Ebbol tobbfele kovetkeztetest le lehet vonni, az egyik az, hogy a betonfalnak lehet, hogy eleg par csovet beheggeszteni, maris remekul gyurodunk utana.
Meg még azt is, hogy ki kell rugdosni az amcsikat a SAABtól (meg a németeket, meg a kínaiakat... Na majd én... :)) )

Bar BlackStar itt a nagy formatervezo, de ezzel is vitatkoznek.
Van valami a levegőben, hogy mindenki ilyen... :)))

Az eredeti 9000-es 5 ajtos volt, olyan mint lp kollegae. A lepcsoshatu csak kesobb es csak par motorral volt rendelheto, abban sem vagyok biztos, hogy nagy siker volt (nem ugy, mint pl. a Ford Scorpio eseten, ahol a lepcsoshatu dobta meg az eladasokat). Miben is vitte tovabb az egyebkent elod nelkuli 9000-es stilusat? Nagyon keves stiluselemet talalok, egy Mercedes vagy BMW szerintem sokkal kovetkezetesebb formai elemekkel operal, mint ez esetben a Saab. Ennek ellenere nagyon jo autonak tartom.
Na vájár...
Aszondta koncepcióját... Azt márpedig továbbviszi... Elegáns, lendületes forma... hangsúlyos motorháztető, és hűtőrács (bár maga a hűtőrács formája sokkal inkább a 900OG-re emlékeztet, de a 900NG és a 9-3 miatti egységes márkaarculatba, mint markáns stílusjegy, ez így illett bele)

Hat pont itt a lenyeg! A media egyszeruen nem eszi meg a 900-as formajat, mert nekik az tul extravagans! Se a francia, se a nemet, se az olasz. Most az USA-ban tengodok, hat a GM atfogo reklamkampanyaba itt sem a 93, hanem a 95 kerult be...
Én meg ezzel vitatkoznék... Éppen a formája miatt a 9-3 nem újdonság... Ha most elkezdenének reklámozni egy olyan ótót, amihez hasonlót már vagy 8 éve is lehetett látni az utcán, az 'Új autó a jó autó' vezérgondolatú amerikai társadalom venné szerinted?

Ott a pont, meg az NG900-asnal :-P
De még mennyire... Aszongyák, az a rossz helyen levő kulcs is az olaszok miatt van... Na majd megyek, és helyreteszem Fastcart, a nagy Alfást, hogy ez is az olaszok miatt van :)))

Eddig a 900 es a 93 nem lett elvalasztva ebben a "mi a saabosabb" vitaban, amit irsz az biztos ugy van, meg nem figyeltem, keszseggel elhiszem.
Nekem csak ez nem jön be a 9-3-ason... A légiesség hiánya... Túl földhözragadt lett...
(De azért majd ugye mehetek a Viggeneddel? :))) )

Nekem amugy maga a facelift tetszett.
No igen, pl. a hűtőmaszk, vagy a hátsó rendszám sokkal jobban lett megvalósítva.

Ha mar itt tartunk a Viggen nagyobb es gombolyubb lokharitoi meginkabb kilognak a sorbol, mint valami 90-es evek elejen gyartott Mazdae! :-)
Nana! Japán kocsihoz? nana! :))

Ja, nekem ez is tetszik (nem a szappanmazdak, hanem a vigglokharitok).
Majd megyünk és nézzük... Lesz ott Viggszinház :))

Komolyan, fejstd mar ki legy szives, hogy miert nem a 95? Miert az utobbit kajaljak meg a nemetektol kezdve az olaszokon at a hazai miniszteriumokig?
1, Mert az Audi ceppelinné dagadt önelégültségével már mindenkinek tele van a hócipeje
2, Akinek van annyi pénze, hogy vegyen egy 9-3-ast, az inkább még spórol, és egy nagykategóriás 9-5-öst vesz... A 9-3, az olyan mint a 900NG, és az régies is, meg kicsi is, meg különben is... :))
(szinte látom a német tejfelszőke ikúbajnok szájhúzását... Meghát mégse béjemvéj, pedig az a menő... :))) )
3, Akkor most részletesen.
Mik a SAAB fő márkajegyei?
Biztonság, különlegesség, 'repülés'...
Az első kire hat? Ergonómiai tanulmányainkból tudjuk, hogy az időseknek nagyobb a biztonságtudata. Akkor meg már legyen nagyobb, főleg mert nytugaton megengedtheti magának...
A különlegesség és a repülés meg főleg a fiatalokra hat... A fiataloknak meg mi a jellemzője? Hogy még nincs sok pénze... Tehát ha csak száguldozni akar, akkor vesz egy Ajudi A3-at, és azzal borul az árokba (ezt hívjuk természetes szelekciónak :)) )

Nemugye, de ez tenyleg tokmindegy, hiszen ha vectrafutomu=astrafutomu, akkor maris mindenkinek igaza van.
Na jó, szeretem, ha igazam van :)))

Jeez, mi a baj egy olyan lengokarral ami a GM polcarol jon??? Semmi! Ertsd meg, hogy semmi gond nincs az alkatreszek eredetevel! Qrva egyszeru az opelre fogni mindent, de eloszor a sajat portank elott kene takaritanunk,
Na vájármár...
1, Épp az előbb írtad a tervezést, hogy így, meg hogy úgy... Ha a SAAB a Bosstól jövő ESPt is fél évig csiszolgatta, szerinted meddig kéne csiszolgatnia a futóművet?
2, A SAAbnak elég komoly rutinja lett a futóbűvel, ne felejtsük el, hogy 30 éve Svédországban még alig volt aszfaltút (értsd: északon), ami meg aszfalt volt, az se volt valami jó, aztán pl. ha jól tudom, Arvidsjaur magasságából Kiruinába csak 2 tisztességes út vezet északra (pedig vagy 300 kilométer széles az ország... Kézzeld csak, ha BP-től keletre összvissz 2 tisztességesebb út lenne... (bár annyi van: M3, M5 :)) ))...
Idetartozik még, hogy a 900Og hasmagassága vagy 3 miliméterrel nagyobb, mint a Ladámé!!!! Majd tudj róla... :))
3, Aztán, amíg az Opelt (már bocs), az ember Aból Bbe veszi, hogy aztán eladja, ha elavul, a SAABot az ember addig hajtja, amig széjjel nem esik atomjaira (t ->oo :)) ), ezért nem is való bele nem ilyen alkatrész...
4, Aztán, ez a rangon aluli nősülés... Jó, hogy nem Trabant alkatrészt tesznek bele, mer' asserossz, oszt mégics ócsó...? :))
5, Egyébként meg, biztos, hogy az 1.4-es Asztrára méretezett futóműnek bírnia kell a végtelenségig a 185 lovas 2.0T bántalmait? (helyes válasz: 'ugyammá' :)) )

a szerinted ugyanazt az elso McPherson felfuggesztest az opelekben miert tudtak ugy hangolni, hogy ne lehessenek erezhetoek a hajtasi befolyasok?
McPherson... Mint a kőkorszakban... Soksok csatolt lengőkar rulez! A SAABhoz az illik... Jó, hogy nem kétrakoncás kocsitengely... :))

Ja, persze, gonosz GM biztos direkt "elrontatta" a Saaboket...
Kb. olyasmi... Fogalmazzunk úgy, hogy gonosz, szarrágó GM jött, és aszitte, hogy a SAAB aranytojástojú tyúk lett... Aztán ráb*szott nagyon (ma ilyen csúnyán beszélek :)) ), mert az nem ám úgy megy, hogy összegányolnak valami hulladékból (már bocs :)) ) valami fémhalmazt, és akkó jó lesz (ugyanis az a helyzet, hogy a minőségi autóépítés nem egészen így zajlik :))
Sebaj, a GM is más kárán tanul... Vagy nem :)) )
Egyébként meg, csak próbálna a Volvó az S60-ba Fókusz alkatrészeket rakni (függetlenül, hogy nem rossz ótó a fókusz, jó a futóműve pl.), először is meglincselnék a felbőszült svéd Volvófanok az egész Ford vezérkart, majd drakkarra kapva átúsztatnának Amerikába, és felperzselnék az egészet, a biztonság kedvéért Mekszikót meg Kanadát is... a GM örülhet, hogy a SAAB fanok viszonyleg kevesen vannak... :)))

Ja, meg az 5-os BMW es a 607-es Pug is. Szerintem mashogy gondolkodunk az egyedisegrol...
ez a kettő legfeljebb szép, a 9-5 meg egyedi is... Há' hogy a fenébe lehetne a 607-es egyedi, amikor a 206-ostól a 307-esig (a Pözsón belül), a lámpaformája szinte megegyezik a trendekkel (új Civicc, új Citrók, stb.)...? A 9-5-ös milyen trenbe illik bele? Na ne má...
A '90-es évek közepének egyik máig ható nagy trendje, a nagykockáshangsúlyozotterőszakos_semmiközéppálya_:márkaidentitástudat_válaszatinglitanglikéső'80-asévekre hűtőmaszk is 100%-ban elkerülte a SAABot
(pedig azta is hat, ld. Skoda, bár ott elsődleges szempont a Volvó minél tökéletesebb hatásfokú lopása... A VWnek is kell biztonságos presztízsautó... :)) Ha ez a Piccsenríjder se lesz normális, megyek Vóccugba, oszt' széjjelrúgom az egész bandát, és a ferdinándpiccskék műszerfalizzó-gyártó egységgel fogom kezdeni... :))) )
Hol tartottam? Látod, annyit beszélsz mellé, hogy egészen elvesztem a fonalat :)))

Dehogy kocka! Lattal mar 164-est? A Talalkozon az en 780-asom mellett allt egy feher, emlekszel? Az annyira kocka mint egy Jaguar...
Ööööööö....
Éehet, hogy igazad van... Az nem egy 1800as volt? Vagy Amazon?
Csak azért, mert 144(?)-et gyarkan látok, a Martos előtt áll egy ződ, és az igencsak kocka...
Bár végülis abból a kocsiból, amit mondasz, Az Amazon is efelé hajlott, onnan egyenes út a 144-esekig... Eléggé jól következik a kocka koncepció... A legracionálisabb térkihasználás... Férfias arcél, csak semmi melléduma... É'ted... :))

A valasz fentebb, btw ez is a saabot minositene elsosorban... A 95 opel alkatreszei miert nem erdekelnek titeket?
Van? Mongy' má' lécci!
Ha már úgyis ott vagyok, hogy farbanrúgjam a Lót meg a Majuert, akkor szívesen farbanrúgom az Agusszont is :))

Előzmény: lore (5555)