DT 20-61 Creative Commons License 2002.01.13 0 0 1448
Sziasztok!

Most jöttem meg vidékről (Mátészalka), megosztom Veletek a tapasztalataimat. Kicsit félve indultam neki a 200-assal, mert még nem ismerem eléggé és az alapjárat körül sem volt minden rendben, de a Merci azért hozta a formáját: nem hagyott cserben! :)
Az olajnyomásmérő mutatója végig nekifeküdt a 3 bar-nál lévő kitámasztónak, alapjáraton 2,5 bar, sebességbe téve (automata) 1,5 bar volt az olajnyomás, a vízhőfok 79 és 82 fok között változott.

Kipróbáltam mennyit megy: 180-nál vettem le a lábam a gázról, úgy hogy még ment volna (direkt figyeltem, hogy ne lejtsen az út). Persze ez a saját órája szerinti mérés, a gumik 185/65x14-esek. Nem tudom mennyit csalhat az óra (ha egyáltalán csal) és, hogy gyári méretűek-e a gumik.
A pályán végig olyan 130-150 között mentem, országúton 100-120 között. Nyíregyházán tankoltam vissza felé, 475 km-re 47,89 litert fogyasztott. Hihetetlenül kevés, pedig még csak otthon állítgattam úgymond fülre, holnap megy szerelőhöz szelephézag/gyújtás/karburátor állításra.

Ami hibákat tapasztaltam, de úgy gondolom ezeket nyugodtan lehet a 123-asok típushibáinak nevezni, mivel a korábbi ilyen autóimon (3db) is előjöttek:
1. 60-100 km/h tartományban búg a difi.
2. Nagy a kormány holtjátéka (sajnos ez a kopás nem állítható a kormánygépen lévő csavarral) nagyon sokat kellett korrigálni, főleg, ha nyomvályús volt az út.
3. Gázadáskor az autó eleje elindul balra, gázelvételkor jobbra. Szerintem ez a hátsó futómű felfüggesztési pontjain lévő szilentek hibája.

Ismeritek-e és tudtok-e valami megoldást ezekre a hibákra?