APT Creative Commons License 2001.12.25 0 0 3249
PELIKÁN ELVTÁRS: A HELVETIA létező, egykoron jobb sorsú svájci gyártó. Most kb: a mai DOXA, TISSOT szintjén van, de egy időben jeles szerkezetgyártóként tartották számon. Nem kevés régi órámban van Helvetia szerkezet. Ma ETA werkeket építenek be, nem különösebben nagy szám kivitelű körítésbe. De nem is drágák, meg lehet vele próbálkozni. (De egy 50-es, 60-as évekbeli régi Helvetia azért más!)

GYULA KIRÁLY: Amit mondasz, abban teljesen igazad van, de nem egészen erre gondoltam. A mai kocsik futóműve, menettbiztonsága és kényelme és gazdaságossága nem hasonlítható még a 20-30 évvel ezelőttihez sem (Én sem Suzukival járok, de az első kocsim anno egy akkor 30 éves Skoda 1000MB volt, de volt egy 20 éves FIATOM is. Inkább nem is nyilatkozom a különbségről...). A 60-as években jó esetben egy Rolls-Royce nyújtotta kényelmileg és minőségileg azt, amit ma egy Renault Laguna, biztonságtechnikailag és gazdaságosság tekintetében pedig semmi sem. De én arra céloztam, hogy valóban új, korábban ismeretlen technikai megoldások igen kis számban kerültek elő, az elektronika szédületes fejlődése is inkább a már elvileg ismert konstrukciók sokkal jobb kihasználhatóságát eredményezte. De pl: a Mercedesnek 1904-ben már dupla vezérműtengelyes DOHC, hengerenként négyszelepes motorja volt, a második világháború összes német Daimler-Benz repülőgépmotorja direkt benzinbefecskendezéses, nátriummal töltött kipufogószelepes volt, a bolygóműves automataváltó, az önzáró differenciál, az összkerékmeghajtás, sőt a légkondinionáló és a turbófeltöltő is ismert, valamilyen konstrukcióban már létező megoldás volt már az első világháború idején is! Igazi újdonságok inkább csak az elektronika területén jöttek be, és természetesen elterjedtek, nagyon letisztultak a már ismert megoldások. És igazándiból arra céloztam, hogy ha mondjuk 1920-ban egy igen jól képzett és tájékozott gépészmérnök keze alá toltunk volna egy mai S500-at, akkor az elektronika kivételével minden részegység funkcióját és működését felismerte volna. Persze természetesen csak azután, hogy a porba lezuhant állát visszatette volna a helyére :)))

ORAGYUJTEMENY

Előzmény: Pelikán elvtárs (3248)