sansalvador Creative Commons License 2001.11.25 0 0 456
"A Prius meghajtasi rendszere elektromos (is), a PSA sem vallal a szuro elotti reszekre orokos garanciat. Ha szetrohad elotte az egesz kipufogorendszer, akkor tok jo az orokos garancia a szurore :("

Ez nem igazán függ össze. A szűrő értéke sokszorosa egy normál katalizátorénak, ami szintén nem olcsó mulatság. Ehhez képest a kipuffogórendszer "csövezete" nem érték. A Prius elektromos hajtása és akkurendszere értékben pedig akár az új autóénél is több lehet. Akár. De biztosan nem (csak) annyi, mint egy kipuffogórendszer.

No de, mielőtt félreértenétek, azt hiszem nem értitek mit akarok mondani.

Nem véletlen irtam oda, hogy jelenleg. Ugyanis a FAP rendszer a jelenlegi belsőégésű, azon belül diesel üzemmódú autóknál, olyan szinten redukálja a károsanyag kibocsájtást, hogy azt semmilyen más jelenleg használt katalizátor nem tudja. Mivel pont a diesel motorok esnek át manapság a legnagyobb technikai újitásokon és ezek gyártása és használata még évtizedekig tarthat, logikusnak tűnhet, hogy a korom és egyéb rákkeltő anyagok szűrése a legfontosabb a mai világban. Főleg ha hozzávesszük, hogy az újautó eladásoknál egyre több márkáknál túlsúlyba kerülnek az öngyújtósok.
Aztán vegyük a haszongépjárműveket. Azt hiszem nem kell sokat indokloni, mennyire sok mocskot okádnak ki ezek és ez mekkora kárt okoz a környezetnek és az embereknek.
Tehát azt mondom, hogy jelenleg a Peugeot rendszere sokkal, de sokkal többet tehet a környezetért, mint a Toyota még drága és előreláthatólag igen kis példányszámmal kecsgtető Priusa. Persze a jövőbemutató technológia szép és dicső erény. De el tudjátok képzelni, hogy a Prius csak egyetlen "motorizált-elektronizált" változatáért sorban állnak az emberek? Én nem. Az a sok ember, aki egyre inkább a diesel mellett dönt, tudja, hogy a kevesebb fogyasztás mellett nem kell megalkudnia a teljesitménnyel, modellekkel, felszereltséggel akár a kicsi, akár a luxusosztályban keresi autóját. Ezt a Prius nem pótolhatja - még nem. Persze a jövő lehet az övé, de szerintem a Prius is csak egy átmeneti technológia, hiszen a megoldás a benzinmotorok végleges kihagyása lehet. Addig viszont marad a hatásos szűrés! Aztán tényleg nem véletlen mondom a Toyota Prius gyártása során keletlező extra környezetszennyezést, ugyanis a plusz dolgokat is elő kell állitani.

A Toyota Prius "jövőbemutató technológia első piacérett terméke" mellett pedig ott van a Honda Insight is, ami technológiailag megegyezik a Priussal, mégis már Guinness fogyasztási rekorddal büszkélkedhet (2,75 l/100km). Ennek ellenére egy darabot sem látsz belőle, állitólag évi 500 db-ot akarnak Európában eladni belőle, de vannak olyan piacok ahol senkit sem érdekel ez a modell.

Tehát a Prius szerintem azzal az évi "pár darabos" eladásával nem hozhatja még a töredékét sem azoknak a környezetre mért pozitiv eredményeknek, amit mondjuk egy FAP rendszer tud hozni csak a PSA-n belül, nem beszélve ha ezt a többi márka is alkalmazza majd. Ez a világnak jelenleg sokkal többet jelenthet, mivel mig olaj lesz a földön, addig belsőégésű motor is. Erről beszélek.

Egyébiránt pl a PSA is már régóta folytat komoly kisérleteket az elektromos meghajtású autókkal, hiszen Franciaországban egyes eme kisérletben résztvevő településeken az ott lakók a gyár által adott elektromos modellekkel (106, 206, 306)járnak-kellnek évek óta. Mégsincs még itt az ideje, hogy ezeket a piacra is dobják akármekkora technikai újitást is jelent, hiszen az érdek és kereslet oldaláról is még vannak fehér foltok.