sansalvador Creative Commons License 2001.11.22 0 0 413
Flakkon!

Szép és becsülendő az itt összeszedett munkád, amit AUE témájában irtál, de...

1. Ugye nem gondolod komolyan, hogy az miatt nem voksol az ember egy új autó mellett, mert az még kiforratlan, lényegében több hibát, meghibásodást hordoz magában. Ilyen alapon senki ne vegyen új konstrukciójú autót? A világ nem erről szól.

2. Teszek rá, hogy a japánok milyen megbizható autókat hoznak ki, ha náluk a "full extra" fogalma leragad az elekt. ablak, centr. zár és gombos klimánál, mitöbb a bakelit jellegű utastérnél. Igy nem nehéz megbizható autót gyártani, vagyis ez a szememben egyenlő az igénytelenséggel. Az újat, mást gyártani tudók szememben az etalon, mégha az esetleg bonyolultabb, kényesebb is.

3. Sajnos pont a németeknél jellemző a facelift orrba-szájba és a minőségi ide-oda ugrálás. A francia és a német autógyártást még viccből sem hasonlitanám, szoptam eleget német autókkal. Ráadásként ha egy francia autóban tönkre megy valami, akkor az rendszerint egy Made in Germany feliratú alkatrész...

4. Aluminium motorháztető. Kérded mennyiért cserélik? A Pug 307 3.1 M Forintért kinálja induló tipusát, ebben mondjuk egy alu motorháztető benne foglaltatik. Az Audi "krumpli" A2 közel 5 Millás induló ára vajon hány alu elemet foglal magában? Kérdezzük meg az Audit és az összes ezután következő autógyártót aki hasonló útra téved, mennyiért cserélik ezeket?
Azt gondolom kevésbé félek a Pug áraitól, mint pl az Auditól. Példa: A Peugeot 607 FAP szűrőjét, ami a világon egyedülálló, a gyár ingyen és költségmentessen cseréli, azt nem háritja az ügyfélre. Aki egyszer 607-es Peugeot-t vásárol, az megvette egy életre a jogot ahhoz, hogy ezt a szűrőt, ami nem 2 filléres dolog, neki költségmentesen cseréljék akár egy életen át is. Azaz 80 ezer km-enként.
Aztán: a napokban láttam egy törött 307-est. Orral csúszott egy mély árokba. Aki ismeri a 307-est az tudja, hogy a két első és a kerekek felett elhelyezkedő karosszériaelem műanyagból van. Elöl minden gajjra ment, de ami műanyagból volt éppen maradt. Lámpák és eme két komplett elem. Ezeket a tulaj és a biztositója megspórolta magának, nem filléres ez sem. Sőt, még az alu motorháztető is sérülésmentes volt, még csodálkoztam is.
Nos kérdem, hogy az új megoldások csak kellemetlenségeket szülhetnek???

Véleményem, hogy az ilyen nagyon lekerekitett dolgokból nem lehet kiindulni. A világ autógyártása általában a modern technológiák felé indul, azokat fogja előtérbe helyezni, sőt ezt egyszerű emberi igények diktálják. A pillanatnyilag drágának tűnő megoldások pedig "holnap" megszokott és olcsó eljárások lesznek. Mindennek el kell indulnia valahonnan, csak ehhez kell egy merész "vállalkozó" aki ezt megteszi.

Előzmény: flakkon (409)