alejandro_magno Creative Commons License 1999.03.03 0 0 165
Ha mely nyomokat nem is, de feknyomokat azert hagyott:

Alessandro Zanardi '91 es '94 kozott 25 versenyen indult, 1 VB pontot szerzett.
'91-ben Michael Scumacher helyere kerult a Jordan-Fordhoz, miutan a teszteken masszivan jobb volt, mint a tapasztalt vetelytarsa (Moreno). Az elso futaman - Jerezben - meg csak a 20. helyrol indult, de mar itt megmutatta, milyen szivos: a 9-en ert celba (17-bol). A bitang nehez suzukai palyan a 13. edzesidot autozta, a versenyen azonban problemai tamadtak: egy sikan elejen nekiment a vele kakaskodo Minardinak, majd a sikan masik vegeig repulve kiutotte a masik Minardit... Nem rossz! Ausztraliaban ugyan az otodik leggyorsabb kort autozta a versenyen, de a kovetkezo evben nem talaljuk az allando versenyzok kozott. Az ok: Ken Tyrrell
becsapta a fiatal olaszt: eloszerzodest kinalt neki, azutan dobta egy penzesebb
pilota miatt. A japan incidenshez kepest Zanardi eppen a Minardi-Lamborghini csapatban helyettesitett 3 versenyen kesobb ebben az evben. Mivel a Lamborghini motorok akkoriban szegyenletesek voltak, a kiugras megint elmaradt.
'93-ra vegre szerzodtette a Lotus-Ford es elso teljesnek indulo idenyeben a
tapasztalt es korulrajongott csapattarsaval (Herbert) azonos idoket autozott a kozepmezony elen. Belgiumi balesete vagta el karrierjet ujra.
A '94-es spanyol futamig Pedro Lamy ment az autojaval, ekkor azonban o
szenvedett sulyos balesetet. Alesandro visszulve az akkor mar Lotus-Mugen-Hondaba egybol felvette a ritmust. A Mugen-Honda azonban akkoriban a mezony masodik leggyengebb motorja volt es az sem tett jot A. Z-nek, hogy a Lotus csapat akkoriban mar haldoklott.
'96-ban a CART-ban tunt fel, es ha az ideny tovabb tart meg nehany futammal, hat mar akkor bajnok.
'97-ben es '98-ban aztan mar nem volt kibuvo: kiutessel gyozott az oreg rokak es helyi hosok kozott.
Sikere elemzok szerint annak koszonheto, hogy valoszinutlenul keson fekez a kanyarokban. Az F1-ben viszont allitasa szerint nem mukodik a CART-os
kanyarveteli taktika, vagyis hogy a leheto legkesobb belelall a versenyzo a
fekbe, azutan gyorsit szepen kifele a "ronda" kanyarokbol. Itt a kanyarokban
sokkal inkabb gondolkozni es koncentralni kell.
A teli tesztek soran csapattarsaval kuzdott vegig, es a vegere sikerult is beernie Ralf Schumachert.
A kerdes persze az, hogy hogyan allja majd Zanardi a lelki nyomast es milyen
lesz az uj Williams-Supertec kombinacio? Az biztos, hogy kuzdeni fog kemenyen, mert szivos, mint a keselyu...

Előzmény: Kopasz (161)