Rijswand Creative Commons License 2001.11.16 0 0 4854
Hali!

A töréstesztekröl. Ha vki meghallgatja Meleg Gábor egyik ellöadását (BME Gépjármüvek tsz., ö A Baleseti Szakértö Guru) akkor kiderül, h a töréstesztekben az autó szilard, rogzitett tárgyakhoz valo, bizonyos szögböl torténö , egyszeri ütközését vizsgálják. Nagyon szép pl a teljes frontális ütközés vizslatása, de az esetek többségében ritka, inkább a kocsi elejének egy része kapja csak az egész ütést.
Node, mégha korrektül nézik is(feélig fedett, ferde szögü ütközés stb.), a gond az ingathatatlan akadályokkal van. Egy ütközésben nagyon jelentös tényzö a jármü tömege. (Ez élöben is megtapasztalhattam két hete:)))
Nem mindegy hogy ha 50-el mentél, akkor egyszercsak visszafele haladsz 40-el, vagy ippegcsak lelassultál egy kicsinykét.
Namost a SAAB-ok nem a pehelysulyu autók kategóriájába tartoznak, tehát eleve jobb az esélyed, mint egy 600 kg-os Trabiban, vagy egy 900 kg-s Buzukiban.
Valamint, a dummy sose mutatja a belsö szervek serülését , a nem mozog a törésteszt közben (nem kapja az arca elé a kezét, nem támaszt ki kézzel a müszerfalra) stb.
Sokkal realisztikusabbak a volós sérüléseket felmérő baleseti statisztikák, azokból kiderülnek a belső sérülések is, az autó vészelhagyásának lehetősége is (nyithatóak e az ajtók stb...).
A "kategóriájában a legbiztonságosabb" jelző azt jelenti, hogy ha egy azonos v. kisebb jármüvel csattansz, kb 50 km/h ig , akkor jók az esélyeid....