székkutas Creative Commons License 2001.10.18 0 0 14
Én -lehet, hogy tudatlanságom miatt- az új "Zöld kártya" rendszeren vagyok kiakadva.
Úgy tudom, a nem katalizátoros autóknál az évenkénti mérés azt szolgálta, hogy az előírt értéknél nagyobb károsanyagkibocsájtás esetén javíttassuk meg az autónkat. Tehát a mérésért fizettünk. Minden évben bosszantott, hogy a mérés eredményét igazoló kártyát (hiába volt több évre szóló pecséthely benne) külön költségért kicserélték.
Most pedig átalakították az árakat, mégpedig a gépkocsimotor mérete szerint. Vagyis emelték. Ugyanaz a próbapad, ugyanúgy a kipufogócsőbe helyezett szondával mér, ugyanazt a nyomtatványt kell kitölteni, és mégis többezer forintos árkülönbségeket kreáltak. Pl. egy Trabant 3500 ft, egy 1500 köbcentis négyütemű-injektoros 6000 ft.
Ez egy újabb adó, vagy mi a túró?
Van ismerősöm, aki azt mondja, az új árak csak január 1-től érvényesek. Nekem a múlt héten már ezzel számoltak.