vurugya Creative Commons License 2001.10.15 0 0 254
Borzi írta: De képes volt "...ka!" felkiáltással felvenni a telefont is,

Mit összetöröm a fejemet. Faszka, pinácska, gecika, foska, vagy tán szarka?
Lehet, hogy finom akart lenni az a három pont, de épp az ellenkezőjét váltotta ki nálam, mert most emiatt egy csomó illetlen szót végig kellett zongoráznom. Írd le nyugodtan, magunk között vagyunk!:)

Vezetőtanárokról:
Ismerek egy vezetőtanárt. Számtekes. Megbeszéli a hallgatókkal, pontosan mit kell megtanítaniuk, rájuk bízza, milyen óravázlatot írjanak arról, aztán egy csomószor beleköt, kiegészítteti. Megmondja a hallgatóknak, hogy halkan vagy elmosódottan vagy lassan vagy gyorsan beszélnek, a helyesírási hibáikat is kiszúrja. Megmondja, ő hogyan oldott volna meg egy-egy részt, de hagyja, hogy rosszul oldja meg a hallgató, olyankor következő órán átismételteti vele ugyanazt. Egy-két oldalas feljegyzést készít minden óráról, a hallgató fejére olvassa a kifogásait. A módszerekjez előzetesen csak annyi segítséget ad, hogy egy óráját meg kell nézni a hallgatónak.

Én vagyok ez. Tudom, hogy rosszul csinálom, ezért nem adok soha közepesnél rosszabbat a hallgatónak. Úgy fogom fel, mint a testnevelést, azaz kellő igyekezetre (pontos megjelenés, felkészülés, óravázlat leadása) mindig megadom a négyest. Ötöst az a néhány kap, akiről a diákok azt mondják, hogy legjobban ő tanított, meg még az az egy, akiről én is azt mondom. Nem érzem, hogy meg tudom tanítani, hogyan kell tanítani. Csinálják, ahogy tudják, én meg megmondom róla a véleményemet, hogy szerintem hogy sikerült. Félek, hogy mikor bukom le ezzel. Soha semmi didaktikát nem tanultam sztechből. Nem tudom, mi a különbség óraterv és óravázlat között. Olyan pocsék órát tart némelyik hallgató, hogy inkább átveszem az órát felénél, hogy azért valamit mégis tanuljanak valamit a tanulók. (A hallgató nem jön rá, hogy nem értik, mit beszél... Pl. a könyvtárstruktúrát úgy tanítani, hogy megnyit egy csomó mappát és abban összevissza kattogtat, mesél arról, hogy ez itt téiksztéfájl, mikor még azt se mondta el, mi az hogy fájl...)

Csak szóljatok hozzá, mit kellene csinálni egy magamforma szerencsétlen vezetőtanárnak?

Abban az osztályban remekül jártál el, Borzimorzi, igen tetszett. Nem szerencse volt! Szerintem nem minden kistanár tudta volna ott így megoldani a helyzetet! Büszke lehetsz a módszereidre, feltéve, hogy megtartottad őket tapasztalt tanárként is...

vrgy