Hi!
A legendás olaj több helyről is jöhet, de van néhány kiemelt hely, ahol szinte mindig.
1. A berugó/sebváltó karnál többnyire van ugyan egy szimmeringszerűség, de nem sokat ér. Ott jönni szokott az olaj.
2. Többnyire a csavarok mellett jön még, főleg az olajleeresztő és esetleg a betöltő mellett. A dekliillesztések sem századmilli pontosak...
3. Amitől azonban a legretkesebb a motor, az a karbi túlfolyóján motorozás közben kinyomuló és lecsöpögő benzin, ami elpárologva visszahagyja a 2T olajat, s frankón beleragad a por.
4. Időnként még bejátszik a hengerfejnél kinyomott anyag. A régi MZ-knél, pl. ES, TS nincs hengerfejtömítés, s a hőtől vetemedő hengerfejnél előfordul kifújás.
5. A kipufogónál is szokott lenni kifújás, kivéve, ha azbesztzsinórral és egyéb nyalánkságokkal sikerül tökéletesen tömíteni...
Az MZ már csak ilyen, de mi így szeretjük nem?
Attila