qutsider Creative Commons License 2001.10.01 0 0 35
Üdv Mindenki!

Pont abból adódóan,hogy a veszteségmérés "pontossága" függ a mérendő henger méreteitől,nem lényeg, hogy 22,625...% vagy 20% a veszteség.Nem az a lényeg,hogy mennyi,hanem hogy miért.

Azért a legnagyobb kompressziójú hengerben a legnagyobb a mért vesteség,mert az van a legjobban megkopva!Mégpedig:
Kompresszióméréskor a motor állítja elő a nyomást azzal hogy forog->van olajnyomás->olaj szépen felpumpálódik a henger mellé a gyűrűkhöz(mivel kopott ezért "sok fér" oda)->viszonylag nagy nyomást produkál.
Veszteségméréskor FHP-ra hajtod a motort, ~2bar nyomás ráenged,(és most figyelem:)ami LEFÚJJA AZ OLAJAT a hengefalról!Vagyis nincs ami tömítse a kopást!
Ezért én a veszteségmérést hibamegállapításra korrektebbnek tartom.Legjobb meleg motornál:karterszellőzés lehúz(vagy akár olajsapka levesz)és ha jön a gőz és a hang akkor hengerkopás.Ha kipufogóbból jön a hang akkor kipuf.szelep ha a szívótorokból akkor szívószelep.
Ez az én véleményme a saját gyakorlati tapasztalataim alapján.

Üdv:qutsider