Ipari-antidepresszió Creative Commons License 2001.09.24 0 0 303
Szia!

"Szerintem a nyelvi megértést az MI-nél nem programozni kell, hanem tanítani (de ezt már korábban említettem)."
Ezt nem értem. Ez olyan filozofálgatásnak tűnik. Jelen esetben a programírás lenne a tanítás a modelled szerint. Olyan programot akarunk írni, ami az összes információt kiszedi egy adott nyelvből. Eddig érthető? Ha az összes információt kiszedtük, akkor azt bármilyen nyelvre le tudjuk képezni. Ez lenne egy fordítóprogram vázlata.
A tanulás folyamata már jóval egyszerűbb. Ha más értelemben használunk egy szót vagy új szó bukkan fel, akkor a korábbi ismeretanyaggal tudjuk majd jellemezni.

Én az adatbázist úgy képzelem el, hogy van egy belső világképe az adatbázisnak. Ez a világképnek nevezett valami olyan mint egy értelmező szótár. Vannak a belsőszavak, amik szintén belsőszavakkal vannak megmagyarázva. Amikor az információt írjuk le, akkor ezekkel a belsőszavakat

Példa belső szavakra:
egy_mennyiség
egy_névelő

Itt éppen arra utalok, hogy egy szónak több jelentése lehet az emberi nyelvben, míg egy adatbázisban minden elemnek pontosan egy jelentése van. Ezeket hívod te tokeneknek.

"A mondatok szavakra bontásának, azok tipizálásának és értelmezésének problematikájával a hetvenes évek elejétől több kutatócsoport is behatóan foglalkozott. Szerintem ilyeneken abszolút nem érdemes gondolkodni, egyrészt mivel többféle elvet is kidolgoztak erre, és így sok újat már nem nagyon lehet kitalálni ebben a témakörben, másrészt mert egyikből sem tudtak MI-t kifejleszteni, éppen a fentebb leírtak miatt."
A hetvenes években a legnagyobb gondot a hatalmas adatbázisok kezelése jelentette. Szerintem igenis ez az egyetlen járható út. Tulajdonképpen olyan hatalmas nehézség sem merült föl, amit ne lehetne megoldani. Te látsz itt olyan problémát, amit én nem?

Nem csináltad meg a házit :) Szedd ki az összes információt a korábban említett hozzászólásból. Én elkezdtem, próbáld befelyezni.

Előzmény: Ciklotron (301)