alejandro_magno Creative Commons License 1999.02.27 0 0 129
Utolsó jelentkezésem óta Irvine is felzárkózott Schúmi mögé az új tuzoltóautóval:

Fiorano:

M. Schumacher Ferrari 1:02.299.
E. Irvine Ferrari 1:02.583
L. Badoer Ferrari F300 1:03.026.
_________________________________________________

Az ARROWS csapat viszont azt fontolgatja, hogy mégiscsak kirúgják a finn Mika Salot, mivel Mika évente két millió dollárjukba kerül, míg az új japán ígéret - Toranasuke Takagi - hatot hozna. A különbség nekik nyolc ...
__________________________________________________

Damon Hill "megkérte" a FISA-t, hogy nyomozzák ki a rejtélyes szárnytörések okait. Mint tudjuk, Johnny Herbert 300 km/h-val repült a betonfalnak a múlt héten és hasonlóan szárnyaszegett lett a BAR, a Benetton, a Prost, és a Ferrari egy-egy kocsija.
Utoljára 30 évvel ezelott, a szárnyak hoskorában volt ilyen sok baleset a gyenge rögzítések miatt. Egy alkalommal éppen Damon (azóta megboldogult) papája mentette meg (az azóta szintén megboldogult) Jochen Rindtet attól, hogy szárnyaszegetten ripityára tört Lotus-ában saját vérébe ne fulladjon.
Damon Hill szerint szabad szemmel lehet látni a hátrafelé hajladozó szárnyakat...
Úgy tunik a FISA nagyurai megint bakot lottek: a sebesség csökkentése érdekében csökkenteni akarták az átviheto nyomatékot, redukálták tehát a gumik futófelületét - hosszanti barázdák alkalmazásával. Annak érdekében, nehogy extra szárnyfelülettel pótolják a tervezok az elveszett tapadást, csökkentették a "hagyományos" szárnyak felületét, illetve betiltották az extra szárnyakat. (Emlékszünk még a tavalyi "áramszedokre".)
Mivel azonban a motorok teljesítménye megint növekedett és a csapatok mérnökei ki is akarják a pluszt használni, így lényegesen nagyobb leszorítóerot termelo szárnyakat készítettek. Ezekhez azonban a jelenlegi anyagminoségek és rögzítési megoldások nem elég teherbíróak.
Márpedig a letörött szárnyú F1-es torpedó leginkább egy hatalmas és iszonyú gyors búgócsigára emlékeztet ...

Már csak egy hét és ezt is meglátjuk!