rm40 Creative Commons License 2001.08.23 0 0 167
Miszereint lett sorozatszáma a gőzmozdonyoknak pl 520; 424 ??

Ez az 1911 óta érvényes gőzmozdony-számozási rendszer.
Első számjegy: a hajtott/kapcsolt tengelyek száma
Második és harmadik számjegy:


Tengelyterhelés Szerkocsis Szertartályos
14,42 t felett 01 - 14 15 - 19
12,36-14,42 t 20 - 41 42 - 50
10,30-12,36 t 51 - 59 60 - 69
10,30 t alatt 70 - 74 75 - 84
Keskeny nyt. 85 - 89 90 - 99

Az átszámozáskor réginek számító mozdonyokat a tartományok végére, az újabbakat az elejére helyezték; a 1911 után beszerzett gépek pedig alulról a beszerzés kezdeti időpontjával növekvő sorrendben sorolták be.

A további tkategóriáknál csak két számjegyű sorozatszám volt:

Motorpótló mozdonyok:
1 hajtott kerékpár: 10 - 19
2 hajtott kerékpár: 20 - 29
(3 hajtott kerékpár: 30 - 39 -ezt nem használták)
Ezt a kategóriát később megszüntették, és a motorpótló mozdonyokat mint egyszerű szertartályos gépeket sorolták, pl 22->275

Fogaserekű mozdonyok: 40 - 49

Villamos mozdonyok: 50 - 79 (ez is megszűt, de ennek köszönhető, hogy a VBGhévv négytengelyes mozdonyát V51 sorozatszámmal látták el (ui. először az e rendszer szerint helyes 51 sorozatú volt, a "V"-s rendszernél pedig egyszerűen elé biggyesztették a V betűt tekintet nélkül arra, hogy a tengelyszám nem stimmelt)

Motoros mozdonyok: 80 - 89 (ez is megszűnt és csak egy helyen alkalmazták)

Tűznélküli mozdonyok: 90 - 99

Az, hogy a 424 miért nem 423 lett; nem teljesen világos, sejthetően az játszott közre, hogy eredetileg közelebb állt méretben a 324-eshez (ugyanis első változatban még 1'D tengelyelrendezésű volt)

Előzmény: 424nurmi (166)