lp Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3684
Kérlek szépen!

Először én a nagy autókat szeretem, tehát alapból jobban tetszik a 9000. Kár, hogy az A8-t nem a Saab gyártja:)))

De akkor a tények a teljesség igénye nélkül:
A helykínálat természetesem, de ez nem jobb-roszabb kategória. Szóval kezdjük azzal, hogy nagyságrendekkel csendesebb. A különbség tényleg óriási. A rugózása alapvetően lágy, ami nem tesz jót a kanyarvételi tulajdonságoknak, ennek ellenére kanyarban semmivel sem rosszabb mint a 900. Az egyenesfutása pedig érezhetően jobb. Nagy sebességnél is tökéletes nyugalommal fekszik az úton.
(A múltkor mentem Balatonra, késében voltam, de mivel kora reggel volt, nem tudtam otthon reggelizni. Higgyétek el, hogy így volt, de 220-as sebességnél megreggeliztem. Ahol csak 60-al lehet menni és jönnek szembe, ott nem mertem enni, de ahol rendes pálya van simán tudtam reggelizni, függetlenül attól, hogy 140, vagy 220)
Aztán ott az automata váltó. A kettő nem említhető egy napon. A 900-é nyúlós, lassan reagáló, a 9000-é kapcsol mint a villám le-fel tizedmásodpercek alatt, induláskor is azonnal a kerekeken van a kakaó, a 900-nál igencsak lassan ér oda, ha kell kettőt kapcsol vissza, 3-ban és 4-ben "rövidre zár", szóval ahogy szokták mondani Trabant-Mercedes, akarom mondani Saab:)))
A motor: a különbség elvileg 300 cm3 meg 8 szelep, ami azt jelenti, hogy 60 LE, meg 60 Nm. Nem tudom, hogy az előbbiből az utóbbi az elvárhatónál jobb vagy roszabb, de használva a különbség óriási. Ebben persze a váltó is benne van. A legkisebb gázadásra is "robban", turbólyuk gyakorlatilag nincs, míg a 900-ban erőteljesen érezhető.
Aztán beszélhetnénk az automata klímáról, a hangszigetelésről, meg sok apróságról, de nem ezek a lényegesek.
Szerintem a 900-hoz képest meggyőzően jobb, de az igaz, hogy különlegesnek nem nevezhető, hacsak a 900-tól (vagy még inkább az elődöktől) induló Saab "filozófia" nem nevezhető különlegesnek, ami ugyan úgy dominál, mint a 900-nál. (ergonomia, biztonság, stb.. hányszor írtam már le?!) A müszerfal például egyenes folytatása a 900-nak, csak a nagyobb helyigény miatt - gomberdő - persze nagyobbnak is kell lennie. Meg persze a korából adódóan is másnak kell lennie, de ugyan az a koncepció.
Más kérdés persze, hogy a 9000 a legkevésbé egyedi formájú az összes Saab közül - beleértve a 95-t és a 93-t is - de nekem például a modellfrissítés utániak ('95-től) kifejezetten tetszenek. Persze azért az OG900 az igazi!!!!
Nem volt alkalmam OG900-t újkorában vezetnem, de a 9000 nagyon egyben van. Zörgés, nyekergés még rossz úton is alig hallatszik, stb... Lenkeyb vezette már (igaz csak nagyon keveset) a kiemelt részt tőle idéztem.

Az érem másik oldala pedig: néhány hete leírtam, hogy a 900 miben jobb mint a 9000, most ha megengeded nem tenném meg mégegyszer:)))))

Csendesen jegyzem meg, hogy örülni kell, hogy az OG900-t már nem gyártják, attól különleges most. Minden autónak megvan a maga kora és ideje, amelyik kort idézi. Aztán jönnek az újabbak, a régiek közül az átlagosak eltűnnek, amelyik meg megérdemli, az megmarad mint különleges autó, mint az OG900. Szerintem ez így van jól.

Milyen a 900-om? Már másolom is ide a sablonszöveget:

Az autó egy 1984-es gyártású, (de '85-ös modellév) SAAB 900 turbo, APC, automata, 5 ajtós, sötétzöld-metálfényezés, bézs szövet.

Gyári felszereltség: könnyűfém tárcsák, 4 db elektromos ablak, elektromos külső tükrök, automatikus ülésfűtés, tetőablak, központi zár.

Egyéb: riasztó, ködlámpa, rádiómagnó.

Az autó külső és belső megjelenése is nagyon jó, fényezés, kárpitok szépek. (Eltekintve néhány szándékos karcolástól.) A gumikban még van kb. 30-40000 km (NOKIA NRH 195/60 R 15) Rengeteget költöttem az autóra, a javítási lapok nagy része meg is van. Nagyobb felújítások egy éven belül: automataváltó, turbo, kormánymű, hengerfej. 268ekm van benne.

Ára: 700.000.- Ft + 100.000.- téli-gumi garnitúra, acél felnin, kb. 3000 km-t mentem vele (KLÉBER KRISALP 3 195/60 R 15 H)
Kép a 13. sz. klubtagnál.

Előzmény: nasfayzoli (3680)