Vix_ Creative Commons License 2001.08.07 0 0 topiknyitó
Üdv minden monitorpilótának!

Ha már van ilyen topic, akkor bocsesz; csak igazítsatok útba!

Voltaképpen a segítségeteket/véleményeiteket szeretném hallani. Évezredek óta szeretnék beszerezni egy második világháborús vadászrepülőszimulátort. Igazából valami olyan játékra vágyom, ami a lehető legközelebb áll a realitáshoz, ergo nem shot'em up, hanem nagybetűs SZIMULÁTOR! Az egyik gond ott van, hogy meglehetősen ósdi a gépem 266-os Celeron, 96 mega ram, V3-as kártya. Vagyis nem az éppen aktuális programok, hanem az inkább 2-3 évvel ezelőttiek jöhetnek szóba. Egyelőre két játék van a célkeresztemben: az eggyik az European Air War a Microprose tól, a másik a Jane's WWII Fighterse.
Az előbbi demóját kipróbáltam, és háát nem igazán győzöt meg. Főleg a repülési modellel voltak gondjaim, bár még életemben nem vezettem se Mustangot, se FW190-est, valahogy az volt az érzésem, hogy itt valami nem stimmel. Nem beszélve arról a kellemetlen tényről, hogy akár melyik oldallal próbálkoztam, az ellenséges vadászok mindíg gyorsabbak voltak nálam. Tény, hogy nem volt szokás egy küldetésben 1-2 légigyőzelemnél többet elérni, de kétlem, hogy ilyen drasztikus módszerekkel kéne a játékban a reális statisztikákat kikényszeríteni. Főleg, merthogy tudomásom szerint a P51-es a háború egyik leggyorsabb légcsavaros gépe volt, a FW-190 es pedig igencsak gyengén teljesített nagy magasságban. Ehhez képest a játékban csak egy kicsi fekete, egyre távolodó pontot látok belőle, ha a Mustangban ülök. Apropó, kicsi fekete pont: az egyik játékmagazin szimulátor tesztelője egyszer azt írta, hogy minden játékban, akár I. akár II., akár III. világháborús legyen, előszőr kipróbál egy egy-az-egyhez gépágyús légiharcot. Ha csak egy kis fekete pontot kerget, akkor dobja is a cuccot, de ha olyan közel tud maradni a célponthoz, hogy még a lajstromszámot is le tudja olvasni, akkor érdemes foglalkozni a játékkal. Namost az EAW demójában igencsak az előbbi probléma áll fönn (ha a játékban nem, akkor nyugtassatok le!!!), ami elég kínos egy közelharc-központú játék esetében. És biztos vagyok benne, hogy nem én vagyok a béna, hanem a program gázkezelése a trágya. Ráadásult itt-ott még ocsmány is. C=64-en nőttem föl, soha nem fogom azt nézni egy játékban, hogy hogy néz ki, de gondolom, hogy a kormányfelületek mozgását megrajzolni azért nem lehet olyan összetett feladat. Így egy demo után ennyi a véleményem a játékról: győzzetek meg, hogyha tévednék, vagy ha a teljes játékban kijavították a hibákat.
A Jane's versenyzőjét nem volt alkalmam kipróbálni (az 50 megás demo egy kicsit combos a 33600-as modemnek). Sok helyről hallottam dícsérni, meg etalonként emlegetni. Látatlanban két dolog aggaszt: 1. A lapukon azt olvastam, hogy a játék az Ardeneki csatát dolgozza fel, ami viszont köztudottan nem az élénk légi hadműveletekről volt híres. Jobb szeretnék egy olyan játékkal játszani, ami az egész európai vagy csendes-óceáni légiháborút, vagy annak egy fontosabb csatáját (pl. Angliai-csata) dolgozza fel. 2. gépigény: az EAW majdnem tökéletesen futott, csak a B17-es kötelék közepén szaggatott be, ez még belefér. A WW2 Fighters gépigénye egy csöppet magasabb (aszem névlegesen 200-as CPU, 64 ram), és félek tőle, hogy esetleg nem fog menni. Jártam már így, egészen pontosan a hírhedt Falcon 4.0-ával, amihez szerintem még egy 1.4 GHz-es proci is kevés, de ehhez képest a játék egyidős a gépemmel. (Intermezzo: a hasonló kaliberű Jane's F15 demója viszont kifogástalanul futott, és nem sokkal néz ki rosszabbul. Lehet, hogy a Microprose mélyrepülésben van, és ahogy az újakat (GUNSHIP!) elnézem, még egy darabig marad is...de ez már egy másik topic).

Na, így röviden ennyi. Várom a véleményeket és főleg a tapasztalatokat az előbbi két játékkal kapcsolatban, "Ti melyiket vennétek meg?"-szinten. De írjatok más kortárs, vagy akár régebbi Világháborús szimulátorról, amikhez nem volt szerencsém. Külön is örülnék olyan esetleges forrásoknak, ahonnan a régi klasszikusok (Aces Over Europe/Pacific), ilyen-olyan módon hozzáférhetők.

Tudom, hogy baromi kevesen vagyunk, akik képesek vagyunk órákon keresztül szorogatni a botot azért, hogy a mefelelő pillanatban megnyomott tűzgombért cserébe megkapjuk a Mission Copleted! feliratot, de bízom benne, hogy sikerül összeszedni a kevéske szimulátor-rajongót akár ennek a topicnak a keretében is.

Vale!