Sintér Creative Commons License 2001.08.01 0 0 67
Isegrim:
Az Mk IV az én elírásom, elnéztem egy táblázatot és a z MK XI-et írtam le(a forrás egyébként Bill Gunston könyve, csakhogy eléggé "keszekusza" a szerkesztettsége, könnyű elveszni a számsorok között). A IV-esnek valóban 610 km/ó körüli végsebessége volt. Ettől függetlenül hogy nehezen leküzdhető ellenfél volt az tény.
Ha a légtérbe való belépésekor már azon a magasságon volt egy elfogó, talán esélye lehetett, de riasztásból elkapni szinte lehetetlen.

Idézet:
" Climb times:
To 1000 m ca. 1 min
To 2000 m ca. 2 min
To 3000 m ca. 3 min
To 5000 m ca. 5 min 15 sec
To 8000 m ca. 10 min
To 11000 m ca. 17 min

Speed during climb ca. 270 km/h"
(forrás = Finn légierő Bf-109G6 kezelési utasításának angol fordítása)

A 34-ik hozzászólásomban a Messzer 400 km/ó emelkedési sebességét csak saccoltam, de úgy látszik nagyon jóindulatú voltam - lásd idézet utolsó sora. Ezek szerint az ott leírt helyzetben méginkább kérdésessé teszik a sikeres elfogást, mégha 550km/ó Vutazó-t számolunk a Mosquito-nak, a Messzer kevesebb mint feleakkora sebességgel halad emelkedés közben. Ugyanez a helyzet volt a Lightning-el is, Mo felett '44-ben próbáltak elfogni felderítő változatot ami kb 9000 m-en repült - egyszer sem sikerült.

"esetleg ledobhatja a bombákat és menekülhet.. és az elfogás máris sikeres.
Röviden leírhatjuk, hogy csak akkor volt esélye, ha későn vagy nem észlelték, és nem volt őrjáratózó német vadász a légtérben."

Az elfogás máris sikeres - ez igaz, a cél a feladatának megzavarása. De ettől még nem lőtték le. Még hozzátenném hogy ilyen harcmodorral nem bombáztak, olyankor mindig kaptak kísérőket. Magányosan a hátországban csak a felderítők jártak.
Volt akkoriban még őrjáratozó vadászvédelem? Ha nagyobb támadást vártak talán igen de nyugalmasabb időkben egy szem felderítő miatt kétlem hogy őrjáratoztattak volna.