maczilaci Creative Commons License 2001.07.26 0 0 635
És oda van írva a lemez sarkába fűzött piros cetlire, hogy miért törött el??
:-)))

Sem a süllyedés, sem a törés okát nem bizonyították, csak elméletek vannak.
Abból viszont jó sok...

Egy biztos, a jéghegy. meg hogy mi történt. A hajó esüllyedt, közben kettétört.
Viszont, pontosan miért, arra csak elméletek vannak.
Pl a kérdéses részt sem lehetett megnézni, hiszen az iszapban fekszik.

Az anyagokról meg csak annyit, hogy ugyanebből az anyagból építettek egy Olimpicot meg egy Britannicot, mindkettő évekig utazott, és semmi nyoma, hogy az anyagminőség miatt gondjaik lettek volna.
Pedig az Olimpic haváriázott is a Nantucket világítóhajóval (nem lehetett kis csattanás, ha a világítóhajó elsüllyedt!)!

Mellesleg 16 vízzáró rekesz volt, amelyek közül bármely 2 szomszédos rekesz, vagy az első ötből 3, vagy az első 4 rekesz elárasztása esetén úszóképes maradt volna.

A havaria azonban 5 rekeszt érintett, emellett a vízzáró ajtókkal is gond volt. Ugyanis csak egy részük működött elektronikus távirányítással, több mint a felét kézzel kellett zárni.
Ezek nagy része valószínűleg nyitva volt és maradt. Igaz, ha be is vannak zárva, a hajó akkor is elsülyedt volna, a rekeszek ugyanis csak 3 méterrel nyúltak a vízvonal fölé (kivéve az első kettőt és a hátsó ötöt, ezek még egy fedélzettel, azaz kb 3 méterrel magasabbak voltak), így az első öt rekesz megteltekor a víz a felsőbb fedélzeteken keresztül szabadon átáramolhatott a következő rekeszekbe.
Az is tény, hogy a szivattyúk működésének elősegítéséhez néhány ajtót újra felnyitottak.

Az biztos, hogy lassabb lett volna a süllyedés, ha az összes ajtó zárva van, a kérdés az, hogy mennyi időt jelentett volna, úszóképes maradt volna a Carpathia megérkezéséig, a mentésig?

Előzmény: eMM (631)