maczilaci Creative Commons License 2001.07.26 0 0 629
eMM:"oldalát 3 vizzáró rekesz szélességben.(majd 100 méter"

Ezt a "végighasította" dolgot ne úgy képzeld el, hogy méteres hasadék nyílt a hajó oldalán.
Valószínűbb, hogy számtalan rés keletkezett a lemezek között.

Ez a lényegen persze nem változtat, a hajó elsüllyedt.

Viszont a széttőrésről a mai napig vitatkoznak.

Ami viszont biztos, ez a ridegedéses elmélet nagyon nem stimmel...

Ugyan metallurgiát nem tanultam, cserébe volt szerencsém hajótestet közelről látni.

A legnagyobb hidegben se lett törékeny, még a legöregebb teknő sem. Pedig némelyiket 40-50 éve ette már a rozsda. Ráadásul az egész hajót belülről fűtötték, így kétlem, hogy mínusz nagyonsok lett volna a lemez hőmérséklete...

Megjegyzem, a minapi Dic-NG-Spec filmben épp erről a témáról volt szó, a felhozott darabokat megvizsgálták, és maguk is meglepődtek:
az anyag minősége nem sokkal maradt el a mai modern kohászati technológiákkal előállított lemezektől!

Előzmény: eMM (627)