eMM:"oldalát 3 vizzáró rekesz szélességben.(majd 100 méter"
Ezt a "végighasította" dolgot ne úgy képzeld el, hogy méteres hasadék nyílt a hajó oldalán.
Valószínűbb, hogy számtalan rés keletkezett a lemezek között.
Ez a lényegen persze nem változtat, a hajó elsüllyedt.
Viszont a széttőrésről a mai napig vitatkoznak.
Ami viszont biztos, ez a ridegedéses elmélet nagyon nem stimmel...
Ugyan metallurgiát nem tanultam, cserébe volt szerencsém hajótestet közelről látni.
A legnagyobb hidegben se lett törékeny, még a legöregebb teknő sem. Pedig némelyiket 40-50 éve ette már a rozsda. Ráadásul az egész hajót belülről fűtötték, így kétlem, hogy mínusz nagyonsok lett volna a lemez hőmérséklete...
Megjegyzem, a minapi Dic-NG-Spec filmben épp erről a témáról volt szó, a felhozott darabokat megvizsgálták, és maguk is meglepődtek:
az anyag minősége nem sokkal maradt el a mai modern kohászati technológiákkal előállított lemezektől!