"Hallott valaki a kek vilagitason kivul valami ujitasrol, ami a VW nevehez fuzodik? "
- a pumpe düse dízeltechnológia szerintem ott van (1,9l 2V, 150LE, 310Nm). önmagában elég beszédesek ezek az adatok, nem? odaver bármelyik common-rail motornak.
- 5 szelepes technika
- kis hengerszögű V motorok
- W motorok
- VW Lupo 3L
több most nem jut eszembe.
Másrészt meg attól, hogy a motor ugyanúgy néz ki, még nem biztos, hogy ugyanaz. A szomszéd 1,8-as Octaviáján nincs két turbó és nem 225 lovas, más a motorvezérlése és más a furóműve. Miért legyen az Octavia is 225 lovas, ha a szomszédnak nem az kell? Hanem egy családi autó, amelyik megy, ha kell, de nem sportautó.
Szerinted a TT-nak ki kellett volna fejleszteni egy V10-es F-1-es motort, hogy igazi sportautó legyen? a BMW is beleteszi a 318-as motorját a Z3-asba. A Merci SLK-ban is u.a a kétliteres motor van, mint a "fapados" C200-ban csak kompresszorral. A TT kategóriájában talán csak a Honda S2000-nek van "saját egyénisége" (mellesleg szerintem az a legjobb).
Én nem azt mondom, hogy a VW márkái istenek, de szerintem nem rosszabbak, mint az olasz vagy francia autók, mivel az ilyen általánosításnak nincs értelme. Sőt néha még az egy gyárben készült autók is lehetnek nagyon különbözőek. Lehet, hogy az egyik melós este nem kapott p**cit és zabos kedvében elcseszi a szerelést stb... Tehát ez a német precizitás duma szerintem is kamu (elég csak annyi, hogy németországban sört is lehet inni a melóhelyen)