sansalvador Creative Commons License 2001.06.27 0 0 354
Üdv mindenkinek!

Először is Gyuszkónak:

A futóművet érdemes minden 20 ezer után átnézetni, a 405-ösöknél a stabilizátor szilentek kb ennyit birnak, utána kopognak. Jó esetben többet is mehetsz velük, nagyon út(minőség)függő.
A hátsó torziós futómű görgőscsapágyait általában (azt hiszem gyári előirás szerint is) 120 ezer után kell cserélni, ellenkező esetben a csapágy belemarhat a futófelületbe és ekkor tapasztalható amikor a hátsó kerekek oldalirányban "lötyögnek" (kézzel megmozdithatóak), illetve rossz esetben már "terpesztenek" a hátsó kerekek, akkor viszont már régen rossz. Sajnos a konstrukciójából eredendően ezeket a csapágyakat nem lehet zsirozni, ezért is használódnak el aránylag hamar, mivel a gyári zsirozás hamar elfogy belőlük. A sűrű rossz úton való használat pl földút, ill. a gyakori utánfutózás gyorsitja a folyamatot.
Okos szerelők a csapágyház falába fúrt és oda beépitett zsirozó fej segitségével, ami lehetővé teszi a folyamatos kenőanyag utánpótlást, jócskán meghosszabbithatják ill. meghosszabbitották a csapágyak élettartamát.
Ha a csapágyak nagyon belemarnak a futófelületbe, akkor csak a hid cseréje marad. Az viszont nem éppen olcsó mulatság. Szerintem manapság a gyári új is jó 200 k felett lehet. Ennek viszont nem kell bedőlni, élelmes emberek féláron tökéletes felújitott darabokat készitenek, ami egyenlő értékű a gyárival. Ezt már kb 10 éve kitalálták itt nálunk, nekem is akkortájban volt 405-ösöm, bár én még időben elkaptam a problémát és megúsztam a sima csapágycserével.

A fék: szabályoztasd le a tárcsákat, ha még nem túl elhasználtak és megoldódik a rázásod. A túl vékony betét is okozhat ilyet, de nem az a legjellemzőbb. A probléma, ami tipikus Peugeot fékgond (volt), hogy a féktárcsák hamar elkezdenek ütni, amit te rázásként tapasztalsz. Ezt leggyakrabban a hamar hősokkot kapni képes első tárcsák okozzák, főleg nyáron, de ha egy felhevült tárcsával belehajtasz egy nagyobb pocsolyába, akkor is meghullámosodhat a tárcsa. De akár okozhatja egy rosszul hőkezelt vagy esetleg a tárcsában lévő rejtett anyaghiba is, nekem volt hozzá szerencsém. Általában a leszabályoztatás és a fékbetétcsere tökéletesen megoldja a problémát. A legkényesebb ilyen szempontból az elől nem belső hűtésű féktárcsákkal felszerelt 405-ösök. Az erősebb tárcsák jobbak, de annál is előjön a hiba. Nálam mindkét 605-ösnél előfordult, pedig azok fékrendszere nagyságrendekkel jobb és erősebb a 405-énél. Sajnos ez Peugeot hiba, a kezdeti 406-os szériákban is előjött ez a gond hullámosodásra hajlamos első tárcsák.
Bizonyos nagyon sokat futott autóknál még a féknyereg "kopása" is okozhat ilyet a 405-ben, bár ez ritka.

Remélem segitettem.

San

Előzmény: Gyuszkó (350)