tepoe Creative Commons License 2001.06.21 0 0 145

Akkor mi volt a baj?

Az illetékes munkatárs szerint az, hogy a cégnevek "nem illettek a MÁV elképzeléseibe". Na de mi illett volna bele? Mint megtudtuk, már maga az "Intercity" is patinás márkanév [kiemelés tőlem: t.], ezért az előtagnak szánt elnevezés esetében is előny (lett volna), ha az "patinás cégnév". Mint például? Egy példát tudtunk kicsikarni: Kempinski.

Ezután más oldalról közelítettük meg a kérdést. A pályázat ugye eredménytelenül zárult, ám az új járatok elindultak, vagyis valamilyen nevet adni kellett nekik házon belül. Ezek nyilván tükrözik a MÁV ízlését. A következők például: Baross Gábor, Bodrog, Hernád, Zselic, Gárdonyi, illetve AXA. Vagyis miniszterről, felszíni vízfolyásról, íróról és biztosítóról szívesen neveznek el járatot. (Az Axa valójában kakukktojás, mert a biztosító pályázaton kívül állapodott meg a Mávval.)