1971-ben vásárolt a Mahart 3 db, akkor még Raketa névre hallgató csódát, ezek lettek a Sirály I, II, III.
Ezt követte 1979-ben a Sólyom I, és 1980-ban a Sólyom II. Majd a 80-as évek közepén indult a Vöcsök sorozat 1-4-ig.
A "légpárnás" hajó, ami valójában egy alacsony merülésű vízsugárhajtású szerkezet Sikló I. néven, ugyan az osztrákoktól jött, de szintén orosz konstrukció, még a gép is benne.
Két évig volt a Dunán, aztán ment a Tiszára. Itt sem és ott sem volt túl népszerű.
A 80-as évek végén érkeztek a Bíbicek. Abból 5 db.
Ez a legkisebb szárnyashajó típus nálunk.
Ma már Sirályok nincsenek, a Sólyom I-et is selejtezték, a Vöcsökök-ből 3 db jár, és a Bíbicből sincs már meg mind az 5.
A zátonyrafutás, amit említettél 95-ben volt a Vöcsök II Bécsből jött le Budapest felé, meglehetősen alacsony vízállás miatt, és a Nyergesújfalui szűkületben valami akadály miatt testre kellett helyezni a hajót. Ilyenkor a hordszárnyak miatt olyan nagy lesz a merülés, (20-21 dm körüli), hogy emiatt rögrön fönnakadt, és sérült a hajókorpusz.
Üdv