talil Creative Commons License 2001.06.14 0 0 170
Mint várható volt az osztályozás feldobta a hangulatot.
Hozzáteszem én is a magamét.
A jelenlegi ötfokú (valójában csak négyfokozatú) rendszer szerintem nem túl jó (asszem nem vagyok ezzel egyedül).
Átlagolás:
Fiktív példa. Van három gyerekem.
Átlaguk 3,6; 4,4; 4,6. Évvégi jegyek: 4;4;5.
Igazságos ez?
Úgy gondolom, hogy a tanárra kell bízni, hogy hogyan súlyozza a szerzett érdemjegyeket, nálam sem azonos értékű minden jegy és ezzel a tanulók is tisztában vannak, nem "titkos" az átlagszámító módszer.
Nálam bevált módszer a feles jegyek eldöntésére az, hogy ilyenkor azt mondom, hogy még egy súlyosabb jegyet szerezned kell a jobbik jegy eléréséhez egy viszonylag nagy anyagrészből. Általában az a hatása, hogy az "ügyeskedők", az "inkább rábeszélem a tanárt" stílusú gyerekek rögtön megelégednek a gyengébbik jeggyel, és csak azok vállalják, akik tényleg komolyan is veszik.
Az igen feles átlagnál a delikvens évközi dolgozatait újra megnézem, hogy mennyire voltak erősek, vagy gyengék a jegyek. (Minden dolit elteszek.)
Mit tanítsunk? Mivel létezik tanterv, törzsanyag, meg ilyesmik, szerintem ne itt vitassuk meg.
Nekem is vanak ötleteim, ha van érdeklődés, inkább nyissunk erre egy külön topicot.