alejandro_magno Creative Commons License 1999.02.21 0 0 96
A három - alant nagy vitát kavart -ütközésrol nekem a következok a véleményeim:

A ´94-es Scumacher-Hill ütközésnél Schúmi nagyon ideges volt, mert Hill egyre jobban megközelítette. Felindultságában többször érintette a falat, majd az egyik érintés során végzetesen összetörte az elso futómuvét. Autója azonban még vánszorgott a pályán. A lassítás után ismét gyorsítva mellé érkezo Hillre egyértelmuen szándékosan csapta rá a kocsija romos orrát. Persze Hill is lehetett volna óvatosabb a kikerülésnél.

A ´97-es Schumacher-Villeneuve ütközés elott SZVSZ Schúmi a szokásosnál késobb fékezett az egyenes végén, mivel így akarta kényszeríteni a kanadait, hogy miután beleállt a fékbe, engedje el ot. Erre az esetre nézve nincs egyértelmu szabály, mert a határozottan gyorsabb versenyzot ugyan el kell engedni, de az elozo sem veszélyeztetheti a másik és a maga testi épségét. Namármost döntse el vki, hogy kinek lett volna igaza... Csakhogy Villeneuve a CART-ban nevelkedett, így azután egy oválpályás technikát használt fel a helyzet megoldásánál: a szokásosnál is késobb fékezett, mivel tudta, hogy ha Schúmi kocsijának keréktárcsáit találja el az övéivel, akkor a Ferrari úgy tartja az úton a Williamset, hogy a vörös autó legenyhébb estben is rárepül a baloldali magas rázókövekre és mehet a boxba, o maga pedig a picit elgörbült felfüggesztés miatt legrosszabb esetben csúszkálni fog egy kissé. Szóval ravasz kópé ez a JV és villám reflexei és agymuködése van.

A tavalyi Schumacher-Coulthard ütközésnél meg mindenkinek igaza van: David annyira megijedt a rossz látási viszonyoktól, hogy a vártnál jóval lassabban kocogott, Schúminak pedig nem kellett volna a sikán elott forszírozni a lekörözést, amikor toronymagasan vezetett. (Igaz, hogy az osellenség Hill jött mögötte ... )

De ezek a balesetek kellenek az F1-nek, ettol is ilyen érdekes. Egy autóversenyzo IMHO igenis lehet néha durva.