_Tsaba_ Creative Commons License 2001.06.06 0 0 58
Tudtommal hosszú hónapokat késett a 262-es hadrenbeállítása. Ugyanis Dolfo, nem csak pilonokat akart, hanem határozott utasítása volt, hogy a Schwalbe-ból Blitzbombert kell csinálni. Csak 44-45 telén kezdték meg az átképzést néhány pilótának,hogy fel állítsanak egyetlen nyavajás Jagdverbandot a Jv44-et.
Gordon Gollob, General der Jagdflieger csak 45 márc 20-án irányozta elő a programot, hogy 262-essel szereljék fel az összes Jg-t. Tehát 3 év kellett ahoz, hogy egyáltalán egy kísérleti egységet felállítsanak.

A 109G10-es csodálatos példája a mennyiség előtérbehelyezésére. Willy bá, 44-re már készen volt a Me209II-vel, amely 65%-ban a 109G-sorozat alkatrészeiből épült volna meg, és egy merőben új, modern , a 190D9-hez nagyon hasonló vadász lett volna. 13.000-méteres szolgálati magassággal, 660Km/h sebességgel, és a 109-es alapvető hibáinak kijavításával. Szerinted mit mondott az RLM??? :
Alkalmatlan az időpont a gyártósorok átszerelésére (pedig ismétlem 65%-ban a már meglévő alkatrészeket használták volna). Inkább nekiálltak g10-et gyártani:P

Mi ez ha nem a mennyiség prioritása.