nem biztos, hogy mindenkinek azt jelenti a trabi, hogy "szar". Sőt: kezd "kultuszautóvá" válni, mint társai: citroen kacsa, VW bogár.. talán épp azért, mert a trabant koncepciója (kis, olcsó autó, a keveset autózóknak) kihalóban, illetve újjászületőben van.
A Trabantra igaz általánosítások szerintem:
-"elavult"
-"kicsi, olcsó"
-"egyszerű, de mégis műkösik"
-"történelem, kultusz"
Így a trabit talán a nohabhoz tudnám hasonlítani:
-mindakettő kétütemű!!!
-mindakettő kultuszjármű
-mindkettőnek vannak ellenségei..
-mindakettőnek "egyénisége" van
ja: és: ez utóbbira: fontos: ez: :-)
Azaz: azért nem jó példa a szarra a trabant, mert sokaknak nem ezt jelenti. Szarra példa lehet a zaporozsec. vagy a suzuki kis modelljei, azzal, hogy autónak néznek ki de nem azok (biztosítós körből tudom, hogy a suzuki halálautó. Nem biztonságosabb mint a trabant. De a trabin legalább ez LÁTSZIK). De ez se jó példa, mert az emberek többsége nem tudja..
A rossza pl jó analógia a "román rabok által összerkakott Dacia", szerintem..