Rephyx Creative Commons License 2001.05.28 0 0 47
Wotan! :)

Nem fogom felemlegetni meleg hangon felmenoid, de sajnos, hiaba van neked igazad (amit persze elismerek) ha egyszer nincs igazad, es marhasagokat epitesz a valos alapokra. A Sudden Strike meg multiban sem az igazi. Singleben a vege fele mar arra megy a dolog, hogy tiszt+sniperekkel felderitesz, es haladsz elore ovatosan, kerulgetve az ellent. Mashogy nemigazan lehet megcsinalni, csak 50 ujrakezdessel, azt meg kevesen birjak idegekkel :) Multiban igen sokat jatszottunk vele, nagyon a fejedre no a jatek, az egysegeid kb 30%-at tudod hatasosan iranyitani, a tobbi csak meg elore a frontra, a levesbe, es lovik ki oket. A legnagyobb bajom, hogy nincs _semmi_ AI a jatekban, az egyjatekos mod tisztan elore scriptelt esemenyekbol all, ha valamit csinalsz, valami tortenik. Ezt meg ugyesen ki lehet jatszani, nem mesz bizonyos helyekre => nem kapsz bombatamadast pl, vagy nem indul el egy hadsereg feled. Szoval sudden strike, egyjatekosban nem jatek, csak kiismerosdi (hiszen effektive mindegy mit csinalsz, a gep csak a sajat eszkoztarat csinalja vegig gepiesen.) Multiban pedig lehetetlen iranyitani a sok utanpotlast, es a lufivadaszat egyszeruen rohelyes, rushra megy az egesz. (ajanlom figyelmedbe a sudden strike c. topicot, ott kiveseztuk a temat.)
Disznogyartas: Hat fajdalom, de a strategiai jatekokat nem lehet egy kaptafa ala venni, tul szeles a paletta. En is mondhatom, hogy az osszes szar jatek elbujhat a Steel Panthers sorozat mogott, mert az az igazi strategia (mondjuk inkabb taktika, mint a panzer, de meg annal is inkabb) es a tobbiben nincs semmi reszletesseg, stb. Eleg regota jelen van a gazdasagi vonal is a strategiakban, sot, neha erosebb is mint a hadi. Maga a strategia, mint szo (harcaszat) szinten sokfelekeppen alkalmazhato, es eppugy strategia idiota modon tapolni a Starcraftban (ami tok uncsi szerintem) mint az, hogy mennyi bogyot szedek a malnasbol az AOK-ban (es ebbol hogyan gazdalkodok), valamint hogy en a Sudden Strikeban a tisztet es a snipert szerettem legjobban, mert a gepet ki lehetett veluk jatszani. :)
Es ha mar a legrealisabbat kell megnevezni : Close Combat sorozat. De ez is inkabb taktika, mint a Steel Panthers, viszont az altalad felvazolt katonai zsenisegre ezek a programok ajanlottak. Nezd meg Rommel kollega mit csinalt afrikaban, katonai zsenikent. Hat nem tobb disznot gyartott az ellenfel ? Hiaba volt jobb taktikus, vezer, ha elfogyott a hadserege. Mas jatek, es felesleges nagyon beanyazni a masiknak, mert ebbol az lesz, hogy a korokre osztott strageiasok vs. rts-fanok vs. heroes fele maszkak kedveloi anyazzak egymast ovis modon :)
Total Annihilation: mint rts, szerintem azert a legjobb, mert nem ebben kell leginkabb a disznogyartasra menni (ez tok kiraly Wotan, maris a szivembe zartam ezt a kifejezesed :), a tobbi jatekban 50% minimum amit a gyartasra figyelsz, itt csak leteszed sorban, hogy miket akarsz epiteni, es mehetsz tamadni. A nagy agyut meg tessek felepiteni _multiban_ (ez egy 4 eves jatek, senki ne elvezze at, hogy ki tudja jatszani a gepet) nem igazan egy konnyu feladat, mert a masik hamar szetszedi. Remelem ertheto, hogy en mind a Starcraftot, mind a Heroest, mind a TA-t, Europa Universalist, Civet, Close Combat-ot strategianak tartom, csak eppen mas jellegunek. Valoszinuleg ezt mindeki erti, mert kevesen neveztek meg egy darab jatekot, mindenki tobbet adott meg. :)

r.

ui.: es meg egyszer, aki katonai zsenizni akar, annak Close Combat, vagy Steel Panthers... A tobbi mas.