Északi part:
már régóta érik a fejemben a gondolat:
ha a csörgő nem bírja a 9-11 kocsis szerelvényt, nem járhatnának-e nyáron sűrűbben, könnyebb (2x olyan sűrűn feleakkora) vonatok?
Pl. A V43 elhúzza fehérvárig a 10 kocsit, abból 5 elindul gyorsként, 5 pedig 20 perc múlva személyként. Vagy csak szimplán rövidebb kocsik járnának. Vagy más vonatokkal lennének összerakva, s közvetlen kocsiként (pl Bp- Veszprém és Bfüred-i személyvonat)
Azaz
-Fehérvárig inkább hosszú vonatok (V43 elbírja)
-Fehérvártól, a 29-en a nyári idényben sűrűbb, rövidebb vonatok
-Kellene Füredre egy a Siófokihoz hasonló forgalomirányító központ
-Lehet, hogy kellenének többlet kitérők
-Több megállót a parton (pl: Balatonfűző - Balatonfűzfő csebere ltp - Budatava - Balatonalmádi): hév jellegű közlekedés, BZ vel, "helyi" rövidebb vonatok, lehetőleg ütemes közlekedéssel. (kiránduulóforgalom igényeihez alkamazkodva)
A "hév" jellegű közlekedés több utast vonzana, azzal, hogy sokkal több helyen állna meg, így gyaloglási távolságba kerülnének a szálláshelyek, több utast vonzana. Pl. sokan szívesen isznak alkoholt, stb. ha lenne egy jó, ütemes menetrend, dem biztos, hogy esélytelen lenne.
Kérdés az, hogy behozná-e a beruházást...
Ami kellene:
-megállók építése
-Új biztosítóberebdezés és forgalomirányító központ
-Kitérők építése
-Járművek...
Előny:
-A balatonparton a közúti forgalom nem növelhető, az utak kapacitása korlátozott
-Rövidebb menetidő
-Több vonat.
-Vonzóbb alternatíva az auóval szemben (feltételezve azt, hogy az autó vs. tömegközlekedés esetben csak kivételes esetben dönt az autós a tömegközlekedés mellett... ha pl. inni akar)
-a sűrűbb megállók miatt az idényen kívüli kihasználtság jobb lehet
Hátrány:
-nem biztos, hogy valaha behozza az árát...
-zavarérzékeny lehet, jelenleg is nagy késések vannak..
Ennek ellenére nem biztos, hogy kikerülhető valamiféle megoldás, ebben a 2 hónapos nyári csúcsban....