HEC Creative Commons License 2001.05.21 0 0 1895
Üdv mindenkinek!

Ugy látom nagyon hétvége van :-)

Rityifi
22-e kompromisszum-mentesen eldöntve! Megyek! Az illetö - akit említettem - "hát, hogy akkor ö is és biztos és különbenis és feltétlenül..." szóval jön velem. STANCY ? Még valaki?

Motor "lélegeztetés" (csak okoskodok magamban).
Mindegyikönk pillangó szelepe és légszürö háza között van egy müa. vagy gumi csö, egy vagy két tartályocskával plusz egy kartervisszavezetés becsatlakozó csonkkal. A Tbányai szerelö srác azt mondta ök sem tudják mik azok a tartályok, de nekik azt mondták, hogy szívás-zaj csökkentö. Ha az utólag hangolható kipufogókra gondolok (amiken vagy egy csavarral állítható hosszúságú "féregnyúlvány", amivel hangolni lehet) igazuk lehet. Van ilyen hatása is. De az is belátható, hogy ha befolyásolja az áramló levegö zaját akkor az csak a levegö áramlásának befolyásolásával lehet. Jó kérdés melyik cél volt elöbb kitüzve. SZVSZ a kütyünk egyenes szakasza megfelel a már emlegetett tuning rezonátor csönek. Megfelelö légsebességnél csak ez a rész funkcionál. A levegö tehetetlenségénél fogva nem fogja bejárni a tartályocskákat (puffereket). Más fordulatszámokon olyan levegölengések jönnek létre, hogy ezek a pufferek periodikusan adott nyomásra töltödnek, majd kiürülnek. Kvázi pumpáják a levegöt de nem dugatyú segíts
gével hanem magával a szívott levegövel. Ha ennek a közdarab-együttesnek semmi jelentösége sem lenne vagy csak szívás-zaj csökkentés céljából bigyesztették oda akkor a STANCY korábbi verziójú 1.6-osához képest az enyémben miért van egy kisebb dobozkával több és miért lett venturi csö alakú, kemény falú müanyaggal helyettesítve az egyenes, eredetileg gumicsö??? Biztos nem azért van ott, hogy toldás legyen a légszüröházig, hiszen a csö helyén elférne maga a légszürö. Az olasz designer-eknek annyi fölös energiájuk volt, hogy motortéri csöformákat tervezgettek?
STANCY; Igy se, úgy se az igazi.
Ha levesszük: oda a lengések, pumpálás, alacson fordulati rásegítés. Padlógáznál, nagy fordulaton optimálisabb. Lsd. ahogy dragsztereken csupaszon vigyorognak a légszürök. Ha fenthagyjuk: a cubehör nem a sportlégszürövel megnövelt légmennyiséghez van hangolva. Felsöbb kategóriájú autók motorjainál hallottam a jó megoldásról. Menet közben, terhelés fügvényében változtatható hosszúságú szívórendszer.
Lezárva hosszúra nyúl agymenésemet: én még mindig jobbnak látom rajta hagyni. Ki fog állandóan padlógázzal, 4500f/perc felett járni??? Bár empírikus tipus vagyok, ha kitalálom, hogy hová dugjam a karter-visszavezetést (na nem oda!:-) akkor kipróbálom.