petroczi Creative Commons License 2001.05.19 0 0 87
Hi All!

Én is hűtőproblémával szenvedek. Az auto Golf I 1.5, valószínleg zárt rendszerű lehetett valaha, mert megvan a kiegyenlítőtartály helye. Most szerintem egy fiat hűtő van rajta, ami nyitott rendszerű vala. Az előző tulajt viszont zavarta, hogy a szelepeshűtősapka lecsavarásakor pukkanó hangot hallott. (Szerintem normális, hogy túlnyomás van benne, de Ő autószerelő létére attól félt, hogy a sapkaszelep esetleges beszarása esetén a hengerfejtömítést kinyírja a víznyomás) Így aztán kifúrta a sapka tetejét, ami így állandóan kifröcskölte a víz egy részét. Aztán gondolt egyet, s kifúrta a hűtő oldalát, s egy beforrasztott rézcsőre húzott gumicsövön keresztül egy kiegyenlítőtartálykába vezette a felesleget. Így kaptam meg az autót. A jelenség pedig az, hogy a hűtőből felnyomja a nyomás a vizet a tartálykába (ami alacsonyabban van, mint a vízrendszer legfelsőbb pontja, az automata szivató), majd onnan a víz nem folyik vissza, s a hűtő leürül egy szintig... Mi a rákot csináljak? Dugózzam le a nyílást, s használjak szelepes sapkát?

Előzmény: C20NE (86)