Förster
2001.05.09
|
|
0 0
4028
|
Üdv mindenkinek !
BR55 kontra BR24 téma. Valóban a BR55-t tehervonati mozdonyként használták javarészt. Apósom / ex DDR / viszont,aki anno mozdonyvezető volt és ilyen gépet is hajtott, azt mondja, az NDK-ban a krónikus mozdonyhiány miatt / a háború után sok sok évig / igenis használták személyvontatásra is. Ha találsz jó állapotú BR24-et azt vedd meg, de akkor sem ér többet mint 6500 HUF. Ha nem és van szép BR55, akkor az is jó. Ha véletlenül a második csak "félig " felfüggesztett fogaskerék tengely kitörne, nos arra is van megoldás:
Lehet kapni pl a Mester utca elején a csavar boltban 3-as metrikus 12 vagy 16 mm hosszú csavart anyával, alátéttel. A kitört rögzítési helyet megfúrod 3-as fúróval mindét oldalon kicsit megcsiszolod, hogy sima legyen. A csavart visszaesztergáltatod, hogy a menetek eltűnjenek és csak a feje előtti 4-5 mm-nyi részen maradjanak meg Az átmérő 2mm legyen az esztergált részen, majd a csavart mindkét oldalán alátéttel belehehelyezed a mozdonyba, egyúttal a fogaskereket is ráhúzva. Vékony, de erős csipesszel megfogod az anyát és csavarhúzóval meghúszod a csavart. Az én G8-m már 12 éve így üzemel és az egyik BR55-t alig két hónapja műtöttem meg hasonlóképpen. Ha esetleg nincs hol esztergáltatni, akkor megteszi a 2-es csavar is ,de a menet eszi a fogaskereket és nem árt idejében bespájzolni belőle, amig a Csikós Pista bácsinál még van dögivel. |
|