trikó Creative Commons License 2001.05.09 0 0 6622
Csak kiegészítésként, hogy könnyebb legyen számolgatni:
A Tusko valoban ngyjából így evett, ami másképpen kb.6800kg/óra volt utazás közben, a tankba pedig mintegy 41000 kg fért bele, de így már keményen korlátozni kellett a hasznos terhet. Ugyanakkor nem szabad ezekből az adatokból hatótávolságot számolni, mivel a felszállás és emelkedés rengeteg többletet visz el, valamint a teljes tömegű repkedés több kerozint igényel, mint a félüres gépé. A tuskó a 41 tonnából sem bírt 4000km-nél messzebb repülni. (Összehasonlításul a 767-es kb. ugyanennyi tüzelőanyaggal repüli át az óceánt, másfélszer annyi utassal, majdnem kétszer akkora felszállósúllyal, akár tele hassal is.
Ezzel nem fikázom az oroszt, csak hát elavult szegény.
A B757-nél valamivel újabb TU-204 fogyasztása pl. kb azonos az ugyanekkora méretű és teljesítményű amerikai tesóéval, az már persze más kérdés, hogy mindezt ugyanolyan hajtóművel teszi:)
Előzmény: Jago_ (6619)