Helter Skelter Creative Commons License 2001.05.05 0 0 16
Már teljesen eltértünk a nyitó gondolattól, bár így a 15. beírásnál végre megkaptam a választ...
Tehát nekem is szabad véleményt nyilvánítani, a szép, kellemes emlékeket megemlítve.

Köszönöm.

* * *

Na ezt is megéltük, hogy itt is ki kell tennem az off táblát:

OFF:

“A cél elérése még annál is fontosabb volt, hogy azt a bizonyos "fiatalembert" akinek ezek az eredmények nagy részben köszönhetok bele lehetett kényszeríteni egy vízhordó szerepkörbe...”

Ezt írtam. Tudom, hogy túl gyorsan veszem a kanyarokat és felületes is vagyok, de azért még olvasni tudok. Nem a versenyzésbe kényszerítették bele, hanem a vízhordó szerepbe...

A 1999-es helyzettel kapcsolatban néhány dolgot leírnék:

Schumacher a következőket mondta 1999 szeptember közepe tájékán:

"A bajnokság egyszemélyes show lesz, Mika show-ja. Ha viszont hibákat követ el, Eddie-nek és HH-nak esélye van hogy megállítsa...

Október 3-án, Párizsban egy orvoscsapat vizsgálta meg Schumachert, akik úgy értékelték a gyógyulást, hogy "mindennapi" tevékenységét újra elkezdheti.

A következő napon MS Mugellóban tesztelt, majd tájékoztatta a Ferrari csapatot, hogy nem kíván részt venni az év hátralévő futamain (fájdalmai vannak, nincs olyan kondiban, amilyen kellene a versenyzéshez).

Október 8-án pedig a Ferrari (nem Schumacher) hivatalosan bejelentette, hogy MS egészségi állapota és fizikai kondíciója lehetővé teszi a részvételt az évad utolsó két versenyén.

Tejesen tisztázatlan helyzet volt, senki nem tudta, hogy mi okozta a hirtelen fordulatot.

Igazad van, ha nem is kényszerítették, de elvárták, hogy versenyezzen (Eddiért és a konstruktőri címért), viszont egyértelmű, hogy a csapatutasításokat neki is be kellett tartania.

Tudom, megint felületes voltam... :-D

* * *

Szerintem Andretti professzionális versenyző. Patrese is. Igazad van, Andrettinek nem voltak tapasztalatai a F1-ben, (pályák, körülmények). Ez kizáró ok, emiatt nem lehet gyorsabb, mint Patrese? Vagy ha gyorsabb, akkor az az autó miatt van? Andretti akkor már CART bajnok volt, 25 futamgyőzelemmel, azt meg nem szabad elfelejteni, hogy a CART-ban is vannak utcai versenyek...

Nézd meg a tavalyi évet, Button és Ralf Schumacher esetét. Hasonló helyzet, annyi mindössze a különbség, hogy – a most agyonszekírozott Kimi Raikönennel ellentétben – JB 46 monoposto vagy openwheel versenyt teljesített F1-es pályafutása előtt. Se többet, se kevesebbet. Mégis – ha jól emlékszem (remélem ezért most nem haragszol meg) – öt esetben is jobb tudott lenni, mint Ralf. Miért?

Előfordulhat, hogy valaki rossz beállításokat választ, nem megy neki a versenyzés? Nyilván.

Emiatt szvsz nem jó a kiragadott példa, de lehet, hogy megint felületes voltam...

* * *

Megint leírom:
50 másodpercet senki nem ver azonos körülmények között SZÁRAZ pályán versenytársaira. Schumi se tudja, Senna se, senki.
Ahhoz vagy óriási jármutechnikai fölény kell (pl. Williams aktív felfüggesztés) vagy irreális körülmények.
Erre te felhozod a 16. rajtkockát (1995 Belgiumot) ahol esett az eso....direkt csinálod?

Engedd meg nekem, hogy én viszont ezt igaznak tartsam. Legyen szó bárkiről is. Általánosságban: "Schumi = Mezőny-1" persze baromság. Ez Lapajé.

1994-ben a Benettonnál MS nemritkán körrel jutalmazta a csapattársait. Így van? Szárazon vagy nedvesen, de így volt. Ez mi volt? Járműtechnikai fölény vagy irreális körülmény?
Légyszíves Zsolti, ne!

(Ha jól emlékszem, akkor a 1995-ös Belga Nagydíj száraz körülmények között kezdődött. Mikor elkezdett esni, akkora Schumi már a harmadik! helyen autózott. Amikor elkezdett esni, akkor Hill és Berger bezizzentek a boxba, a kerpeni viszont kint maradt ...)

* * *

1993. Donington:

Szó nem volt Prostról vagy a körhátrányról. Sennát senkihez nem szerettem volna viszonyítani (azon a futamon.) A példa csak ellenpélda volt... Tudod. Nézd meg az első kört. Nincs taktika, nincs könnyebb kocsi, verseny van. Jó verseny, még akkor is ha neked nem tetszett az eredmény. Szvsz mindenki annyiszor megy ki a boxba, amennyiszer jónak/szükségesnek látja. Másnak is lehetősége van kintmaradni slickekkel (Hillnek is lehetősége lett volna 95-ben, Belgiumban :-)). Ennyi. Ugye érted?

93 Monacóról szeretnék olvasni toled. hogy szerinted utolérte-e volna Senna Schumachert.
Nem tudom megítélni, az Andretti-problémára pedig már válaszoltam.

Ez tudod pont az a verseny, ahol a pálya adja hogy itt vezetni kell tudni, és a motor szinte másodlagos, pont az a gyozelem amit Sennának tulajdonítotok, - és az o vezetéstechnikájának (a motorjának, ugye, aligha!)

Mit tulajdonítunk kinek? Én ezzel nem érveltem soha... MS vezetett, Senna nyert. Nyert ő itt korábban is jónáhányszor. Motor vagy emberi képességek miatt? Döntsd el magad... Véletlen, hogy hatszor? Biztosan...

Nem szeretem a lószemüveg kifejezést, pedig mindig megkapom. Nem is sértene, ha nem látnám rajtatok ugyanezt. Soha senki nem jegyezte meg, hogy Schumacher ott vezetett fölényesen, de kiesett. Csak azt hallani, hogy Senna micsoda gyozelmet aratott. Elviselem, nem zavar.

Drámaszakkör megint... Mindig? Ugyanmár.

Még mindig egyedül írok. Ha az Ayrton Senna topicban olvasottakkal nem értesz egyet, akkor ehhez nem tudok hozzászólni. Ha pontosan leírnád, hogy mi nem tetszik, akkor talán meg lehetne beszélni azokkal akiket érint. Ha meg én írtam valami felületes dolgot, akkor meg úgy is reagálsz :-D.
Ha meg azzal nem értesz egyet, hogy egyesek idegelnek, akkor azokkal kell rendezned a dolgot.

Biztos lehetsz benne, hogy nem vitát akarok. Kizárólag azt szerettem volna tudni, amit az üzenetem első három sorában már megírtam. A választ megkaptam. Mégegyszer köszönöm a lehetőséget.

Üdv.
HS

Ui.: A tavalyi IndyF1-et sajnos nincs módomban kielemezni, a kazettát ugyanis nem találom. :-(

Előzmény: ezsolt (15)