3 color!
Az orrsegédszárny nem növeli a szárny íveltségét, és nem az a szerepe, hogy a szárny belépőélét előre hozza. Egyébként nem csökkenti az állásszöget sem.
A megközelítéshez és leszálláshoz tartozó kis sebességet a nagyobb gépek csak jelentős állásszög növekedéssel tudják elérni. (Ha az orrsegédszárny csökkentené az állásszöget, pont ez ellen dolgozna). A fékszárnyak mégjobban megnövelik a szárny íveltségét, és bizonyos gépeknél a felületét is ezzel csökkentve az állásszög mégnagyobb növelésének igényét.
Az orrsegédszárny ekkor lép be a képbe, mégpedig olyan módon, hogy a szárny belépőél és az orrsegédszárny között kialakul egy diffúzor, ami megnöveli az áramlás sebességét a belépőél előtt. Ez "lefújja a fáradt határréteget a szárnyról", lehetővé téve a sebesség további csökkentését, ill. az eddigi kritikus sebesség biztonságos megtartását.
Az AN-2 esetében pl. az orrsegédszárny egy sebességhatár alatt automatikusan "lép ki az árnyékból" (Ez nagyon költői volt)
Ezért ez az eszköz kimondottan leszálláskor kis sebesség esetén használatos.