trophy Creative Commons License 2001.04.11 0 0 331
Szia Csokis!

Pontosan, ahogy írod, átalakult mindegyik ormótlan bumfordi toronyházzá, de az akkori vezetés ezt találta modern formának.
A régi meseflottát úgy újították fel a 80-as években, hogy új hajók építésére nem kaptak volna pénzt, ezért az államnak azt mondták, hogy felújítják a régi hajókat. Az erre kapott pénzhez hozzátették azt az összeget amennyiért el tudták adni a régi hajókat, és így az újonnan épült hajókat úgy tartották nyílván, mintha a felújított régik lettek volna.
Húú remélem érthető volt.
Ezért van az, hogy még néha felbukkan egy egy régi meseflotta tag.
Az új (balatonfüredi építésű) sorozat egyébként megtartotta meseflotta jellegét, illetve a régi nevek nagy részét. Így néhánytól eltekintve született vonaljáratra a: Morgó, Tudor, Vidor az első szériából. A Kuka a másodikból.
Különjáratra az első legyártott a Kék-Duna volt (ennek ma is ez a neve) aztán jöttek: Szundi, Szende végül a Tabán.
Legutoljára pedig a három 130-as nagyobb típus már két géppel: Pest-Buda, Halászbástya, Dunaföldvár. Ezek azonos névvel futnak ma is.
A hét törpét azóta mind átnevezték, de a fent felsorolta mind járnak ma is.

Az egyetlen és egyben a legrégibb, az általad említett Hófehérke motoros, ami megmaradt eredeti néven.
Az eredetileg csavargőzösnek épített test mai gerincvonalát 104 évvel ezelőtt fektették le, ezzel az egyik legöregebb ma is üzemelő folyami szem.hajó. Azóta természetesen sokszor felújították, apróbb átépítések voltak rajta, de felépítménye majdnem eredetivel azonos.
Megtalálod a Jászai M. téren a 4-es, vagy 5-ös számú pontonon. (ő járt tavaly a Pepsi sziget idején a Roxi rádió járatban)
Érdekessége, hogy olyan karcsú, és kiles a hajócorpus, hogy szélcsendes időben percekig irányban marad kormánymozdulat nélkül is. Áramvonalasságának és csaknem 110cm !!! átmérőjű csavarjának köszönhetően felveszi a gyorsasági versenyt bármelyik kétgépes vetélytársával.
Hátránya, hogy a hosszú kil miatt óriási ívben fordul, nagyobb erővel teljes Duna szélesség kell a megfoduláshoz. Szállt is ki emiatt néhányszor már partra. A hátrája borzasztó gyenge, mert hátrázáskor kiemeli a fenekét, és nem tud jól harapni a csavar.
Bocs ha hosszú voltam, csak az egyik kedvenc hajómról volt szó. :))))

Előzmény: Csokis (329)