FOCUS Creative Commons License 2001.04.05 0 0 10
Sziasztok ! Némileg már én is utábajártam ezeknek a dolgoknak. Nagyjából helytállóak BX információi.
Én a következokkkel egészíteném ki :
1. EU2 es szabványú motorral kell rendelkeznie a kocsinak. (lásd a BX linkjét)
2. 25% ÁFA és 20% (és nem csak 10 % !!) egyéba dó van a környezetvédelmi díj 30 ezer max.
Magyarul a két adót nyugodtan egybevonhatjuk azaz 50% ra jön ki.
Ezt a 7-es számú vámhivatalban kell intézni ahol minig rengetegen állnak sorban... :)
Ezt az összesen 50% ot az autó adás-vételi szerzodéssel igazolt vételárával kell számolni, DE nagyon fontos, hogy nem lehet értékén aluli az autó !
Köztudod mondjuk hogy egy 8 éves BMW pl nem kerülhet 1000-2000 Márkába, mert az azért tartja az árárt, míg egy 9 éves Fiat Tipo nál simán reális és korrekt árnak minosül ez az összeg (250-300 ezer FT) Még akkor is ha jól tudjuk itthon legalább 800 ezerbe kerül. Németeknél ennyit ér.
SZóval erre nagyon oda kell figyelni, hogy reális ár legyen megadva, különben jön a csúnya gonosz eurotax katalógus...