pingvin Creative Commons License 2001.03.12 0 0 8
A példamondatok kérését is kiszedted?
Igen, mondjuk ezt bárki megtehette, aki tudta, hogy a progi a memóriában a 2000h-2100h cimen tartotta nyilván a program változoit. Asszem a védelmekhez a 63. vagy 64. byte tartozott talán. Arról sajnos nem tudok, hogy a progi nem engedte másolni magát kazettán (ez miben nyilvánult meg?), nekem lemezen voltak meg régen másolva, de a sok helyen a játékban kiirta, hogy "feltört változad, rendeld meg az eredetit", és nem működött tovább. Ezt a védelemet az ördöglakatok okozták, ami nem más, mint bizonyos "érzékeny" memóriaértékek figyelése bizonyos helyeken, és ha eltérést érzékel, a program futását lezárja. Miután megtaláltam a memóriában az ördöglakatokért felelős rutin relativ cimét, könnyű volt a kódban kikeresni a rá való hivatkozásokat. A Bosszúban pl. huszonvalahány ilyen hivatkozás volt, ezeknek a paraméterét irtam csak át, azaz megadtam nekik egy "ártalmatlan" memóriacimet, aminek értéke nem változhat.