Carpy
1999.02.15
|
|
0 0
34
|
Azt hiszem, a Valentin-nap kizarolagosan marketing-jellegere a legekesebb peldat Japanban lehet megtalalni. A Valentin nap ugyanis annyit jelent, hogy a lanyok a fiuknak csokit vesznek. (Japanban ez jo szokas, hogy az embereket nem karhoztatjak gondolkodasra, hogy mit is vegyenek, csokit kell venni, es kesz)
A csokoladegyarak honositottak meg ezt az "unnepet", egeszen elkepeszto latvanyt mutatnak ilyenkor az edessegboltok: dugig tomve, es csakis lanyok, asszonyok.
A valasz sem kesett sokaig, csak meg ennyire nem ivodott be a koztudatba: marciusban van a white-day, amit a habcsok es cukorkagyarak tamogatnak erosen. Azert white, mert a csoki ugye barna, igy a legegyszerubb japan is tudja, hogy most nem szabad csokit venni. Ezen a napon tobbnyire a fiuk vasarolnak be a lanyoknak cukorkabol....
Hat nem gyonyoru? |
|