sansalvador Creative Commons License 2001.02.26 0 0 8
Kedves Sabian!

Az én 2.2-esem benzines változat, ami amellett, hogy 16 szelepes, abban különbözik a 406 más benzineseitől, hogy már az új benzinmotor generáció, a HPI blokkjába épitették és dupla vezérműtengely illetve változó szelepvezérlés dolgozik benne. Igy egy kellemes, sportos de mindamellett kúltúrált erőforrást sikerült összehozni a Peugeotnak, amit persze először a 607-ben lehetett látni és ősszel tették elérhetővé a 406-ban is.

Tapasztalatom szerint dinamikus autó (160 Le, 217 Nm) létére nagyon jó a fogyasztása. Folyamatos 90-100-as tempónál 5-6 liter között, 110-120-ig 7 literig, full városban 10-11 között lehet a fogyasztást tartani. Persze mivel úgyis a vegyes fogyasztás számit elsősorban, ezért én is csináltam éppen ezen a hétvégén egy vegyes próbát: Bp-Siófok autópálya oda-vissza (folyamatos 130-140-es tempó), Budapest városi és vidéki országúti szakasz(90-100 km/h) kb 320 km. Az átlag 8.2 literre jött ki. Ez egy 2,2 literes motor tükrében nagyon jó érték, tudván más korábbi 2 literes benzinesek 10 körüli átlagához.

Szerintem a te leendő 1.8-asod is hasonló vagy legfeljebb kissé kevesebb értéket fog produkálni. A hasonló fogyasztás szerintem azért lesz kb egyforma, mert az enyém erősebb, nyomatékosabb, ezáltal kevesebb gázadással illetve pörgetéssel megelégszik. De mivel az 1.8-asnak is ugyanannyi súllyal kell megbirkóznia, de kisebb teljesitmény és nyomaték mellett, ezáltal relative több üzemanyagra lesz szükség, mint mondjuk egy könnyebb autó esetében. Ezt egyébként a katalógusadatok is alátámasztják. Az 1.8-as motorra általában jó véleményt hallottam a dinamikája és a fogyasztása tekintetében. Már csak azt kéne tudni, hogy a tiedbe vajon már az új 1.8-as lesz-e?... (A régi: 1761 cm3, 112 Le. Az újabbik: 1748 cm3, 117 Le) ...ami feltehetőleg még jobb lehet.

Bejáratás: az én taktikám most már a sokadik Pug motor ismeretében a következő: mivel ezek a motorok elég strapabirók és birják a terhelést, pörgetést, ezért már új korától kezdve dinamikus használattal kell őket lekezelni. Nem kell himes tojás módjára menni vele, de kerülni kell a húzós és tartós megterheléseket az első 1-2 ezer kilóméteren (mint általában minden más motor esetében is). Viszont mindenképp ajánlatos a pillanatnyi és erőteljes megterhelés, azaz egy-egy indulás után 2-esben, 3-asban fullgázt neki, had pörögjön! Ezek a pillanatnyi erőkifejtések nem okoznak "hősokkot" a még nem teljesen összeállt motorelemeknél, alaktrészeknél. Én már az első napon meghuzattam.:) No persze nem állat módjára... Ennek tükrében a levezetett 4500 km alatt érezhetően "erősödött" a motor. Nemrég az autópályán egy kisebb kigyorsitás alatt 3 személlyel erőlködés nélkül hozta a 220-at óra szerint és egyáltalán nem nyomtam padlógázt.

Én vidéken a Balatonnál rendeletem és vettem, minden rendben volt a kiszolgálással. A Peugeot gyár is tartotta a szállitási határidőt, ami egyébként 2 hónap. Ennek ellenére a kocsit pár nap hijján 3 hónap várakozással vehettem át, hála a Magyar Kommunista Bürokrata és Monopól Vámhivatalnak. A kocsi 1,5 hónapig állt a vámnál, annyi ideig, mint amennyi idő alatt Franciaországban legyártották és szállitották. Ez nevetséges. Végül is elég kevés ÁFA és egyéb adókat szakit le ez dicső állam egy új autón, nem igaz? Grrrrrr.....